۶۰۰ نقطه فارس، میزبان شیرخوارگان حسینی می‌شوند
کد خبر: 3839446
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

۶۰۰ نقطه فارس، میزبان شیرخوارگان حسینی می‌شوند

گروه اجتماعی ــ دبیر مجمع جهانی علی‌اصغر‌(ع) استان فارس با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور دنیا و ۶ هزار و ۲۰۰ نقطه ایران برگزار می‌شود، گفت: این همایش در استان فارس نیز در ۶۰۰ نقطه اجرا خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی علی‌اصغر(ع) استان فارس امروز، 11 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از اجرای پانزدهمین همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در این استان خبر داد و گفت: این همایش در روز جمعه، 15 شهریورماه مصادف با 6 محرم به‌صورت همزمان در نقاط مختلف دنیا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینكه این همایش در 45 كشور دنیا، 6 هزار و 200 نقطه كشور و 600 نقطه استان فارس در سال جاری برگزار می‌شود، افزود: این همایش در استان فارس با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی اجرا خواهد شد.

صبوری با بیان اینكه استان فارس در 6 سال متوالی هم به لحاظ كمی و هم كیفی حائز رتبه نخست كشور در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی به دست آورده است،‌ گفت: برای مراسم امسال 80 هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی دوخته شده است كه عصر امروز كار دوخت این لباس‌ها به اتمام می‌رسد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس اظهار كرد: به‌منظور برگزاری این همایش استان را به 4 منطقه شمال، جنوب، غرب و شرق تقسیم‌بندی كردیم و هر منطقه و شهرستانی دارای یك مسئول برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: در سال جاری همایش مسئولان برگزاری این همایش در تمام شهرستان‌ها طی 10 روز در شیراز برگزار شد كه در این مدت 20 همایش اجرا شد و 35 هزار دست لباس نیز میان شهرستان‌های استان توزیع شده و مابقی لباس‌ها در روز جمعه در درب‌های ورودی حرم شاهچراغ(ع) توزیع خواهد شد.

صبوری از راه‌اندازی باشگاه شیرخوارگان حسینی خبر داد و بیان كرد: این باشگاه به نشانی www.khademinshiraz.ir ثبت‌شده و شماره پیامك 3000800233 به‌منظور ثبت‌نام شیرخوارگان حسینی در این شماره اعلام شده است كه تمام مادران می‌توانند فرزندان خود را در این باشگاه ثبت‌نام كرده و از خدمات آن در طول سال بهره‌مند شوند.

مسئول هیئت و مركز فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) گفت: در همایش شیرخوارگان رأس ساعت 10 صبح به‌صورت همزمان و سراسری نذرنامه جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) توسط مادران قرائت خواهد شد.

وی با بیان اینكه در این همایش با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز 6 ایستگاه پزشكی در حرم شاهچراغ(ع) مستقر می‌شوند تا كار غربالگری و معاینه مادر و كودك را به صورت رایگان انجام دهند، گفت: چنین مراكزی نیز در سطح شهرستان‌ها در این همایش راه‌اندازی خواهند شد.

راه‌اندازی دو پویش در باشگاه شیرخوارگان حسینی

صبوری به راه‌اندازی دو پویش در باشگاه شیرخوارگان حسینی اشاره كرد و گفت: پویش «من به اسمم افتخار می‌كنم» و پویش «سربازان در گهواره» در باشگاه شیرخوارگان حسینی راه‌اندازی شده است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس اضافه كرد: پویش «من به اسمم افتخار می‌كنم» یك پویش تبلیغی و تشویقی است كه در آن به سه گروه جوایزی تعلق می‌گیرد. گروه نخست كودكان دارای نام علی‌اصغر، گروه دوم كودكان هم‌نام با قهرمانان كربلا و گروه مادران هم‌نام رباب هستند كه برای شركت در این پویش متقاضیان مشخصات خود را به سامانه 3000800233 پیامك كنند.

وی گفت: پویش «سربازان در گهواره» یك ویژه‌برنامه عكسی با تلفن همراه است كه مسابقه نیست و شركت برای عموم در آن آزاد است و متقاضیان می‌توانند عكس‌های خود را به شماره واتس آپی 09179494092 ارسال كنند. عكس‌ها هم باید عكس كودكان با لباس شیرخوارگان، عكس بچه‌ها در عزاداری‌های دهه محرم اول باشد و تمام عكس‌ها در صفحه اینستاگرامی باشگاه بارگذاری شده و سپس به قید قرعه هدایایی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha