مجوز ۳۵۰۰ طرح کسب و کار روستایی صادر می‌شود
کد خبر: 3839447
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

مجوز ۳۵۰۰ طرح کسب و کار روستایی صادر می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار خراسان رضوی از صدور مجوز ۳۵۰۰ طرح کسب و کار روستایی در استان خبر داد و گفت: آموزش‌های تسهیل‌گری تا پایان آبان‌ماه سال جاری، به ۱۱۲۵ دهیار استان ارائه می‌شود.

مجوز ۳۵۰۰ طرح کسب و کار روستایی صادر می‌شود/ارائه آموزش‌های تسهیل‌گری به ۱۱۲۵ دهیار استانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، امروز، یازدهم شهریورماه در جریان بازدید از بخش‌های مختلف نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به دهیاران به‌عنوان فرماندهان جبهه اقتصاد مقاومتی در روستاها، گفت: الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، به‌دنبال توسعه همه‌جانبه به‌ویژه رونق بخشیدن به فضای کسب و کار است.

وی افزود: آثار توسعه‌ای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی و نتایج فعالیت معین‌های اقتصاد مقاومتی باید برای مردم ملموس باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به گلایه کارشناسان دفتر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی درباره طولانی بودن روند صدور مجوزهای کسب و کار در 1125 روستای هدف اقتصاد مقاومتی، گفت: مجوز 3500 طرح کسب و کار مربوط به این روستاها به‌زودی صادر شود.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر لزوم تعریف سرانه‌های خدماتی در روستاها گفت: شاخص برخورداری روستاها باید به‌گونه‌ای مشخص شود که بدانیم استاندارد ورزش، رفاه، زیست‌محیطی یا درمانی روستای مورد نظر چقدر است.

وی بیان کرد: طرح تجمیع روستاها یکی از طرح‌های پیشنهادی که در آینده می‌توان روی آن تامل بیشتری داشت تا این سیاست در طرح‌های حوزه کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این بازدید علی‌اکبر لبافی، دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت اجرا و پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های معین‌های اقتصادی گفت: برای پیگیری پروژه‌های مشخص شده در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به‌صورت مستمر با معین‌های منطقه‌ای جلساتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ریز جزئیات میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال معین‌های اقتصاد مقاومتی مشخص است، بیان کرد: با توجه به اهمیت نقش دهیاران به عنوان تسهیلگر در مدل اقتصاد مقاومتی، تاکنون بیش از 110 نفر از دهیاران آموزش تسهیلگری دیده‌اند.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید که مدیر‌کل دفتر روستایی استانداری هم حضور داشت به وی دستور داد که علاوه بر اعطای تسهیلات روستایی، هرگونه پرداختی به دهیاران با نظارت دفتر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی انجام گیرد.

همچنین با دستور علیرضا رزم حسینی، دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی موظف شد طی یک هفته آینده، حجم سرمایه‌گذاری و میزان اشتغال ایجاد شده در قالب طرح‌های کسب و کار روستایی در 1125 روستای هدف را اعلام و تا پایان سال جاری هم کارت ارزیابی معین‌های اقتصادی را تهیه کند.

انتهای پیام

captcha