نشست ادبیات داستانی عاشورایی در شوشتر برگزار شد
کد خبر: 3839631
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

نشست ادبیات داستانی عاشورایی در شوشتر برگزار شد

گروه فرهنگی ــ نشست ادبیات داستانی عاشورایی با موضوع نگاهی به مجموعه داستان «راز سر به مهر» در شوشتر برگزار شد.

نشست ادبیات داستانی عاشورایی در شوشتر تشکیل شد

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست انجمن داستان شوشتر، عصر روز گذشته دوشنبه، 11 شهریور با موضوع ادبیات داستانی عاشورایی در فرهنگ‌سرای اندیشه این شهرستان برگزار شد.

امینه گل‎زاده، مسئول این انجمن داستانی درباره این نشست که با حضور علاقه‌مندان به ادبیات داستانی تشکیل شد، گفت: در نشست‌های انجمن داستانی، به مناسبت‌های ملی و مذهبی توجه می‌کنیم، به طوری‌که در هفته هنر انقلاب، به آثار داستانی بعد از انقلاب پرداختیم و در ایام عید غدیر نیز آثار داستانی مرتبط را مورد توجه قرار دادیم.

وی اظهار کرد: در این نشست ادبیات داستانی عاشورایی، خاصه مجموعه داستان «راز سر به مهر» مورد بررسی قرار گرفت. آثار داستانی متعددی در حوزه ادبیات عاشورایی خلق شده است که این مجموعه از جمله آن‌هاست. یکی از داستان‌های این مجموعه به نام «شبیه، شبیه، شبیه» اثر مرحوم قیصر امین‌پور است که توسط اعضا در این جلسه خوانده شد.

گل‎زاده ادامه داد: توصیف‌های عالی، پردازش‌ خوب صحنه‌ها، زاویه دید و تجلی «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) در این داستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه نکاتی درباره ادبیات داستانی عاشورایی و زاویه دید در این نوع ادبیات بیان شد.

مسئول انجمن داستان شوشتر گفت: داستا‌های عاشورایی در ابتدا بیشتر حول محور غم و اندوه و با هدف سوگ نوشته می‌شد. برای کسی که می‌خواهد در زمینه ادبیات عاشورایی بنویسد، نوآوری و یافتن زاویه دید مناسب با حفظ شأن واقعه عاشورا و امام حسین(ع) مهم است. این زاویه دید می‌تواند فردی ناشناس در آن دوره باشد و یا اینکه روایتی امروزی در ارتباط با عاشورا باشد. می‌توان از بعد روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و فلسفی به این واقعه نگاه کرد و از این رو آشنایی به این جهات برای نویسنده‌ای که می‌خواهد در این حوزه قلم بزند، ضروری است.

انتهای پیام

captcha