تسهیل شرایط وقف؛ سیاست جدید سازمان اوقاف و امور خیریه
کد خبر: 3839802
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

تسهیل شرایط وقف؛ سیاست جدید سازمان اوقاف و امور خیریه

گروه اجتماعی ـ مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سیاست سازمان اوقاف در دوره جدید، توجه بیش از پیش به نیات واقفان و زمینه‌سازی برای توسعه وقف در کشور است تا شرایط لازم در این زمینه فراهم شود.

تسهیل شرایط وقف؛ سیاست جدید سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، در مراسم تکریم و تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بَلَک، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که امروز سه‌شنبه 12 شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: آثار فرهنگی اصفهان به گونه‌ای است که مردم در سراسر کشور و بلکه در سراسر دنیا از آن بهره می‌برند.

وی ادامه داد: وجود علما و بزرگان در اصفهان از گذشته تا به امروز موجب توسعه و گسترش اسلام ناب بوده است و بخشی از تربیت‌شدگان حوزه علمیه مدیون علمای اصفهانی نظیر آیت‌الله مظاهری و حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد بوده‌اند. پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند: «چهار چیز شفاعت من برای مردم را تضمین می‌کند؛ یاری و کمک به اهل‌بیت، برآوردن حوائج اهل‌بیت، دوست داشتن اهل‌بیت با قلب و زبان و دفاع از حریم آنها».

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در دوره جدید سیاست‌هایی در سازمان اوقاف اتخاذ شده که به جد پیگیری خواهد شد، افزود: نخست اینکه موقوفات باید نقش اجتماعی خود را به دست آورده و در زندگی فردی و اجتماعی مردم اثرگذار باشند که در این راستا، نمایشگاه «شمیم وحی» در نقاط مختلف کشور برگزار شد. آزاد کردن زندانیان غیر عمد از دیگر سیاست‌های سازمان اوقاف است که این سازمان به مناسبت عید غدیر 280 زندانی غیر عمد را آزاد کرد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد گفت: علاوه بر این، قصد داریم به نیات واقفان خیراندیش نیز توجه زیادی داشته باشیم و برای توسعه وقف در کشور زمینه‌سازی کنیم تا شرایط برای افرادی که مایل به وقف هستند، فراهم شود. پشتیبانی از حوزه‌های علمیه سیاست قطعی ما است و نیازمندی‌های حوزه باید از موقوفات تأمین شود.

وی با اشاره به همکاری سازمان اوقاف و شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این شرکت‌ها فرصت بسیار خوبی هستند تا با همکاری سازمان اوقاف بتوانند دانش و علمشان را به کالاهای مورد نیاز کشور تبدیل کرده، بهره‌وری خود را افزایش دهند و از طرف دیگر برای هر دو نهاد درآمدزایی نیز حاصل شود.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به خدمات حجت‌الاسلام صادقی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ایشان 6 سال مدیرکل سازمان در اصفهان بود و مطابق سیاست جدید، مدیران تنها یک دوره پنج ساله مدیریت می‌کنند و پس از آن به استان دیگری منتقل می‌شوند. به این ترتیب، ما می‌خواستیم مدیرکلی متناسب با استان اصفهان داشته باشیم که به حجت‌الاسلام بَلَک رسیدیم.

وی اضافه کرد: ایشان روحانی‌ای فاضل و انقلابی است و ما فکر کردیم می‌تواند در این استان موفق باشد و ان‌شاءالله با یاری مردم بتوانیم رتبه اصفهان در موقوفات را که اکنون هشتم یا نهم است، ارتقا داده و به سطح مطلوب‌تری برسیم.

انتهای پیام

captcha