رسالت اصلی هر نظام بر پایه منویات عاشورا، مبارزه با جریان قدرت و ثروت است
کد خبر: 3839842
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
علم‌الهدی:

رسالت اصلی هر نظام بر پایه منویات عاشورا، مبارزه با جریان قدرت و ثروت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه مشهد گفت: هر نظام و حکومتی که در راستای پیروی از منویات انقلابی عاشورا و کربلا صورت گیرد، رسالت اصلی‌ آن مبارزه با کامیابی‌ها و کامروایی‌های جریان‌های قدرت و ثروت است زیرا نتیجه سلطه و حاکمیت این جریان بر سرنوشت اجتماعی مردم توسعه شهوت‌رانی‌ها، اجرای نفسیات و امیال حیوانی انسان‌ها و تضعیف فطریات انسانی بسیار است.

رسالت اصلی هر نظام بر پایه منویات عاشورا، مبارزه با جریان قدرت و ثروت استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد امروز 12 شهریورماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در سالن همایش دادگستری استان، اظهار کرد: آنچه در راستای پیروی از منویات مقدسه انقلاب‌ساز کربلای حسینی برای ما قابل تامل بوده، نقطه مقابله وجود مقدسه سیدالشهدا(ع) در قیام و نهضتشان است که به این مناسبت قیام کردند.

وی افزود: این نقطه عبارت بود از حاکمیت جریان قدرت و ثروت بر سرنوشت امت اسلامی، اجرای نفسانیات جریان‌های قدرت‌یاب ضد ارزشی بر سرنوشت مردم و مبارزه با کامیابی‌ها و کامروایی‌های جریان‌های قدرت و ثروت که به عنوان یک رهنمود انقلاب‌ساز در حاشیه مظلومیت‌های سیدالشهدا(ع) و اصحاب و یارانشان نهادینه تاریخ شده است.

علم‌الهدی بیان کرد: هر نظام و حکومتی که در راستای پیروی از منویات انقلابی عاشورا و کربلا صورت گیرد، رسالت اصلی‌ آن مبارزه با کامیابی‌ها و کامروایی‌های جریان‌های قدرت و ثروت است، زیرا نتیجه سلطه و حاکمیت این جریان بر سرنوشت اجتماعی مردم توسعه شهوت‌رانی‌ها، اجرای نفسیات و امیال حیوانی انسان‌ها و تضعیف فطریات انسانی بسیار است و اگر بنا شد این واقعیت بر جامعه مسلط شود، دیگر آنجا جامعه انسانی نخواهد بود، بلکه یک کانون زندگی توده‌ای از جانوران و حیوانات به وجود خواهد آمد.

امام جمعه مشهد گفت: در یک اندیشکده آمریکایی هفته گذشته سلسله تحقیقاتی که انجام گرفته بود و یا اظهارات یکی از محققان و یا نتیجه مطالعات اندیشکده بود، به کاخ سفید اعلام شد و رسانه‌ها منتشر کردند. این سلسله تحقیقات اعلام خطر بوده و مبنایش این بود، نظامی که در ایران تشکیل شده، برخاسته از یک اندیشه است و معلول قدرت‌یابی‌های یک جریان سیاسی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اندیشه‌ای که منشا پیدایش این نظام در ایران شده، چندین قرن گذشته به مساله رهبر شیعیان ایرانی یعنی امام حسین در قالب یک انقلاب پی‌ریزی شده که باید در راستای اجرای احکام و ارزش‌های دینی و در مقابله و جنگیدن با ضد ارزش‌ها و اندیشه‌های ضد دینی انسان‌ها تا مرز دادن همه چیز دادن و نهایتا دادن جان بایستند. این نظام بر اساس این اندیشه به وجود آمده و مردم ایران نیز این نظام را قبول کردند، به این معنا که این اندیشه و حرکت را پذیرفتند و شاهد آن ۸ سال جنگ تحمیلی است.

وی ادامه داد: این تحقیق در خاتمه به ترامپ سفارش کرده بود که اگر می‌خواهید به سرنوشت صدام دچار نشوید، با آن‌ها نجنگید. این واقعیتی است که دشمنان ما نیز آن را درک کردند که معنای ایدئولوژی و مبنای فکری نظام مقابله با حاکمیت جریان قدرت و ثروت بوده و امروز با حرکت اندیشمندانه و مدبرانه قوه قضاییه در این کشور آغاز شده و سرآغاز و جرقه اصلی و قطعی امیدواری مردم در برابر همه مشکلاتی است که در زندگی خود دارند و حس می‌کنند.

علم‌الهدی اضافه کرد: تنها ارزش این امیدواری این نیست که مردم امیدوار شدند یا در مقابل مشکلات زندگی به عنوان عامل اصلی برطرف‌کننده مشکلات مبارزه با فساد را دیدند، بلکه ارزش قطعی این است که مردم در قالب این امیدواری ماهیت نظام را شناختند که مقابله با حاکمیت و جریان قدرت و ثروت و کامروایی آن بر زندگی سیاسی اجتماعی ما است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: کارنامه فعالیت ۵ ساله آقای مظفری و همیاری و همکاری‌های بسیار غیرتمندانه دادستان در این مدت در همه موضع‌گیری‌های اجتماعی خود در این استان و شهر این خاصیت را داشت و در نمونه‌های ارزشمند فعالیت‌ها و غیرتمندی دادستان در مدت ۱۰ سال دوران دادستانی ایشان جلوه‌گر بوده، این است که در بحران‌های استان و عمدتا مشهد حرکت‌ها و برنامه‌های خلاف هویت این شهر و عظمت امام هشتم که از نظر منکرات شرعیه صورت می‌گرفت یا برخی از قدرت‌یابی‌ها در عرصه‌های اجتماعی که جامعه را بحران‌زده می‌کرد، با غیرت‌مندی خاص دادستان و با اندیشمندی و تدبیر ویژه و مدیریت آقای مظفری این مشکلات برطرف شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این مورد تا جایی بود که دستگاه قضاییاستان به عنوان جریان پرصلابتی که در برابر همه انحراف‌های اخلاقی و سیاسی موضع قاطعانه دارد، نه تنها در استان بلکه در تمام کشور نام و نشان گرفت و از نظر دستگاه این انعکاس کاملا مشخص بود. از همه زحمات آقای مظفری تشکر می‌کنم اما مهم‌تر تقدیر از پشتیبانی‌های ارزشمند و صلابت‌های بود که در موضع‌گیری‌ها ابراز می‌کردند و به عنوان پشتیبانی از غیرت‌مندی دادستان انجام می‌دادند. این امر برای از بین بردن برخی حرکت‌ها و برنامه‌های ضد هویت مشهد و امام در شهر اثر فوق‌العاده‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه شاید اکنون در هیچ استانی یا کمتر استانی وضعیت مدیریت استانی خراسان را وجود داشته باشد، تصریح کرد: هماهنگی ویژه و صمیمی بین دستگاه‌های قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی استان وجود دارد، به ضمیمه همکاری و صمیمیت جالبی که اخیرا به وسیله استاندار در اینجا ایجاد شده است. من این همکاری و صمیمیت را به عرض مقام معظم رهبری رساندم که شاید در استان‌های دیگر وجود نداشته باشد و این امر می‌تواند موجب شود که تصمیم‌گیری‌های قوا با رویکرد اخیر در این استان جامع‌تر و نیرومندتر صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha