برگزاری تجمع شیرخوارگان حسینی در ۲۱ نقطه هرمزگان
کد خبر: 3839966
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

برگزاری تجمع شیرخوارگان حسینی در ۲۱ نقطه هرمزگان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور تجمع شیرخوارگان حسینی در ۲۱ زیارتگاه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی و در چهارمین روز از ماه محرم، هم‌زمان با سراسر کشور تجمع شیرخوارگان حسینی در ۲۱ زیارتگاه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، این تجمع به‌صورت ویژه در زیارتگاه‌های سیدسلیمان، شاه محمدتقی، سیدمظفر، سید احمد چاهستان، شاه عبد القهار، سیدکامل، شاه معزالدین، سیدحاضر و زیارتگاه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود.

گرایلی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان رودان در بقاع سیدسلطان محمد(ع)، شاه قطب‌الدین حیدر، سیدمحمود، سید امیر، سید عمرو و سید علی(ع) و نیز در شهرستان حاجی‌آباد در بقاع سیدمحمد و امیرنظام الدین، در شهرستان فین امام‌زاده شاه ولایت رضوان، در شهرستان قشم امام‌زاده سیدمظفر در شهرستان میناب زیارتگاه‌های حضرت ابوالفضل(ع) احمد آباد و شاه مرادی و شهر بندرلنگه زیارتگاه سیدمحمد عالم با حضور جمع کثیری از محبان و دل‌سوختگان اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی، از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، ۱۵ شهریور مصادف با ششم محرم در بقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار می‌شود. مراسم بصیرت عاشورایی دهه اول محرم نیز در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه استان با حضور ۶۰ روحانی اعزامی و بومی، در حال اجراست.

بنا بر این گزارش، همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشوراست که به یاد شهدای کودک و نوجوان در روز عاشورا، در ایران و برخی از کشور‌های مسلمان با حضور تعداد کثیری از مردم بخصوص مادران و کودکان شیرخوار برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) به سوگواری می‌پردازند.

انتهای پیام

captcha