مادرانه‌ترین آرزوی عالم/ امروز هزاران کودک نذر یاری امام زمان(عج) شدند
کد خبر: 3840366
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

مادرانه‌ترین آرزوی عالم/ امروز هزاران کودک نذر یاری امام زمان(عج) شدند

گروه جامعه ــ مراسم شیرخوارگان حسینی امروز، 15 شهریورماه، در اولین جمعه ماه محرم در سراسر ایران و بیش از 45 کشور جهان برگزار شد و طی آن مادران حاضر در مراسم عهدنامه یاری امام زمان(عج) را قرائت کردند.

به گزارش ایکنا؛ از صبح امروز جمعه 15 شهریورماه، مصادف با ششم ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران و بیش از 45 کشور جهان برگزار شد.

امروز مادران در ایران و بسیاری از کشورهای جهان به حضرت علی اصغر(ع) متوسل شده و مادرانه ترین و بهترین آرزو را در حق فرزند خود انجام دادند. آنها با توسل به فرزند امام حسین(ع) برای ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کردند و از خداوند خواستند فرزند آنها نیز جزو یاری کنندگان و سربازان منجی عالم بشریت باشد.

در ایران مصلی‌ها، مهدیه‌ها، امامزادگان و برای اولین بار ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی میزبان هزاران مادر و فرزند شیرخوارشان بودند که برای بزرگداشت کوچک ترین سرباز کربلا و قرائت عهدنامه نذر فرزندشان برای یاری حضرت مهدی(عج) گرد آمده بودند.

متفاوت ترین مراسم امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد. محلی که برای اولین بار میزبان حدود 50 هزار مادر و فرزند بود که برای بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) به این ورزشگاه آمده بودند. استقبال از این مراسم به حدی بود که طبقه اول ورزشگاه تقریباً پر شده بود.

صدای لالایی مادران، قرائت مرثیه در سوگ شهیدان کربلا به ویژه حضرت علی اصغر(ع)، مداحی و نوحه خوانی محور اصلی تمام مراسمی بود که امروز صبح برگزار شد و در پایان مراسم مادرانی که سربندهای یا صاحب الزمان(عج) و یا علی اصغر(ع) را به پیشانی فرزندان خود بسته بودند عهدنامه یاری حضرت ولی عصر(عج) را با این مضمون قرائت کردند که: «یا صاحب الزمان، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن».

علاوه بر مادران و فرزندان، پدران نیز در سالن‌های مجاور برگزاری مراسم حضور داشتند و به عزاداری پرداختند. همچنین بانوانی که در آرزوی داشتن فرزند هستند یا فرزند بیمار دارند نیز در این مراسم حضور داشته و به شیرخوار واقعه کربلا متوسل شدند.

به گزارش ایکنا؛ امسال هفدهمین سالی است که مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران برگزار می‌شود. همچنین امسال ۴۵ کشور جهان میزبان این مراسم بودند و همه ساله بر تعداد شرکت کنندگان و کشور‌هایی که این مراسم در آن‌ها برگزار می‌شود، افزوده شده است.

انتهای پیام

captcha