شرکت 7 هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در سوگواره احلی من العسل
کد خبر: 3840640
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

شرکت 7 هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در سوگواره احلی من العسل

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: نزدیک هفت هزار دانش‌آموز نوجوان با حضور پرشور و شعور در سوگواره احلی من العسل استان ضمن اعلام برائت از یزدیان زمان با ولایت تجدید میثاق کردند.

شرکت 7 هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در سوگواره احلی من العسلبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز 16 شهریور، در حاشیه برگزاری همایش احلی من العسل، اظهار کرد: در حال حاضر 300 هیأت دانش‌آموزی با مشارکت نزدیک 100 هزار دانش‌آموز در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی، سوگواره احلی من العسل را نمادی از بیعت نوجوانان عاشورایی با اهداف قیام سیدالشهداء (ع) و فرهنگ عاشورا دانست و تصریح کرد: علی رغم توطئه‌های ضد فرهنگی دشمن جوانان و نوجوانان خطه قهستان به پاس خون هزاران شهید با حضور در آیین‌های عزاداری اهل بیت (ع) انقلابی می‌مانند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، از سوگواره احلی من العسل به عنوان کلاس تربیت اسلامی یاد کرد که معلمش نوجوان 13 ساله امام حسن مجتبی(ع) است و ادامه داد: امروز نوجوانان مومن و ولایی بهارستان علم و ادب با حضور در این آیین باشکوه بار دیگر با امام حسین(ع) عهد بستند که شبیه حضرت قاسم (ع) عزت نفس، اخلاق خوب، شجاعت، تواضع و ولایت مدار بوده و گوش به فرمان امام زمان آماده خدمت به اسلام و مسلمین باشند.

واقعی، تکریم شهدای نوجوان و جوان عاشورایی و آشنایی نوجوانان با شخصیت حضرت قاسم(ع) را مهم‌ترین هدف سوگواره احلی من العسل برشمرد و یادآور شد: اجرای گفتمان‌های دین‌مداری، بهره‌‌برداری از آموزه‌های دینی، تشویق و ترغیب جوانان و دانش‌آموزان به امور دینی و انقلاب‌‌گرایی از دیگر اهداف سوگواره احلی من العسل است.

انتهای پیام

captcha