عزاداری‌ها ارتباطی با جناح‌بندی‌ها ندارد
کد خبر: 3840936
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
استاندار اصفهان:

عزاداری‌ها ارتباطی با جناح‌بندی‌ها ندارد

گروه اجتماعی ــ استاندار اصفهان گفت: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را نمی‌توان جناح‌بندی کرد، چرا که تمامی اقشار و تفکرات در این ایام خالصانه به سرور و سالار شهیدان ابراز ارادت می‌کنند.

عزای حسینی ارتباطی با جناح‌بندی‌ها ندارد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی، نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن عرض تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: لازم است جلسات عزای اباعبدالله الحسین(ع) به صورت مردمی برگزار شود و وظیفه همه ما حضور در مجالس روضه و عزای سرور و سالار شهیدان است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی به صورت مردمی شکل گرفته و اداره می‌شوند که این خصوصیت باعث شده شور و حال خاصی بر مراسم‌های مذهبی حاکم شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در هر فرآیندی، صاحبان فرآیند باید با آن همراه شوند تا اقدام مؤثری انجام شود، صاحبان مجالس وعظ و عزاداری نیز مردم، روحانیون و مداحان هستند که لازم است در طول سال جلسات متعددی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران تشکیل شده و محتوای مجالس وعظ و خطابه بررسی و مسائل احتمالی آسیب‌‌شناسی شود.

رضایی ادامه داد: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را نمی‌توان جناح‌بندی کرد، چرا که تمامی اقشار و تفکرات در این ایام خالصانه به سرور و سالار شهیدان ابراز ارادت می‌کنند.

وی تأکید کرد: برخورد با برخی از مسائل خرافی و بدعت‌ها در عزاداری حسینی در برخی از شهرستان‌های استان نیز با دستورالعمل ایجابی و کار دفعی رفع نمی‌شود، بلکه باید با کارشناسی دقیق و استفاده از نظرات دانشگاهیان و حوزویان در رشته‌های مختلف هم‌چون روانشناسی و جامعه‌شناسی، راهکارهای عملی و مؤثری برای رفع خرافات یافت.

استاندار اصفهان بیان کرد: عزاداری و نشاط هر دو در شعائر مذهبی ما جایگاه خاصی دارند که باید رعایت شود و به دور از افراط و تفریط، جامعه را به سمت تعالی پیش ببرد.
انتهای پیام

captcha