اجرای «نذر کتاب» همزمان با عاشورای حسینی در کاشمر
کد خبر: 3841334
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

اجرای «نذر کتاب» همزمان با عاشورای حسینی در کاشمر

گروه شهرستان‎ها ــ مجری طرح «نذر کتاب» در کاشمر گفت: در ادامه سال‌های گذشته طرح «نذر کتاب» به جای اقلام خوراکی همزمان با روز عاشورای حسینی در کاشمر به اجرا رسید.

حسین افشاری، مجری طرح «نذر كتاب» در كاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: طرح «نذر کتاب» برای چهارمین سال متوالی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در کاشمر همزمان با عاشورای حسینی به اجرا رسید.

وی با اشاره به اینکه هرساله این طرح هدفمندتر اجرا می‎شود، بیان کرد: کتاب‎هایی که امسال برای بزرگسالان توزیع گردید در حوزه روانشناسی مرتبط با مسائل جامعه مرتبط با جوانان، زناشویی، اعتیاد، طلاق... و به صورت کتاب‌های جیبی در اختیار علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتتابخوانی قرار گرفت.

افشاری با بیان اینکه در طرح نذر کتاب امسال بالغ بر 3000 جلد کتاب توزیع گردید، افزود: هرچند گروه خیرات کتاب در دیگر حوزه‎ها هم فعال هستند، اما مهمترین هدف این گروه عمومی کردن فرهنگ مطالعه است.

مجری طرح «نذر كتاب» در كاشمر بیان کرد: این طرح هر ساله با همت خیرین در این راستا صورت می‌گیرد که کم‎کاری‎های مسئولان حوزه فرهنگ در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه جبران شود.

وی افزود: برخی با نذرهای خوراکی مانند توزیع هندوانه در این ایام سطح عاشورا را پایین می‎آورند. هزینه کتاب‎های امسال توسط دو تن از خیرین تامین شده در صورتیکه آن‌ها نیز می‎توانستند در این روز شربت بدهند، اما دغدغه‎شان ارتقاء سطح فرهنگ جامعه بود.

افشاری در ادامه با بیان اینکه از سال 93 گروه خیرات کتاب فعالیت خود را در کاشمر آغاز کرد، افزود: در مرحله اول کتاب‎های مورد نیاز دانش‌آموزان مناطق روستایی و حاشیه شهر تهیه و بین مدارس توزیع شد و سپس در مقطع متوسطه اجرا گردید.

مجری طرح «نذر كتاب» در كاشمر با بیان اینکه همزمان با ابتدای مهرماه سال جاری دو کتابخانه که توسط خیرین تجهیز شده است، افتتاح می‌شود، افزود: تا ابتدای مهر امسال هفت کتابخانه دیگر در سطح مارس تجهیز می‎شود و خیرین، این کتابخانه‎ها را به یادبود والدین خود تجهیز می‎کنند و به یاد همان مرحوم نامگذاری می‏‌شود، به این نکته نیز باید اشاره کرد که خیرین تنها به تجهیز کتابخانه‌های مدارس اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

captcha