نذر معاینه رایگان عزاداران حسینی در گناباد
کد خبر: 3841457
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

نذر معاینه رایگان عزاداران حسینی در گناباد

گروه شهرستان‌ها ــ همزمان با عاشورای حسینی، تعدادی از پزشکان و پرستاران گنابادی، اقدام به معاینه رایگان و ارائه مشاوره‌های درمانی به بیماران کردند.

نذر معاینه رایگان عزاداران حسینی در گنابادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همواره با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، سنت‌های مختلفی از انواع آیین و رسوم عزاداری تا انواع متفاوتی از نذری به چشم می‌خورد و معمولا وقتی اسم نذری را می‌شنویم، تصویری از غذا یا نوشیدنی در ذهن ما نقش می‌بندد.

گرچه غذای نذری یکی از سنت‌های رایج در ایام عزاداری محرم و صفر به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا است که زمینه انس و الفت بیشتر میان مردم و همچنین همکاری بین افراد مختلف در قالب یک هیئت یا خانواده را فراهم می‌کند، اما چند سالی است که همزمان با ایام ماه محرم به خصوص تاسوعا و عاشورای حسینی نذری‌های متفاوتی را شاهد هستیم و ارائه خدمات تخصصی هر صنفی به عزاداران حسینی به عنوان مثال ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم از جمله این نذرهای متفاوت است.

همزمان با شب و روز عاشورا، گروهی از پزشکان شهرستان گناباد با معاینه رایگان بیماران، نذری حسینی را انجام دادند.

در شهر کاخک شهرستان گناباد که با وجود بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) برادر امام رضا(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا پذیرای هزاران زائر و عزادار در قالب هیئت‌های مختلف عزاداری از شهرهای خراسان رضوی و جنوبی است، یک متخصص ارتوپدی و یک متخصص پوست در مرکز خدمات جامع سلامت این شهر به معاینه رایگان بیماران پرداختند.

همچنین در منطقه نوقاب گناباد، علاوه بر معاینه بیماران توسط فوق تخصص کلیه و پزشک عمومی، سنجش فشار خون و ارائه راهنمایی و مشاوره درمانی و بهداشتی توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد انجام شد.

انتهای پیام

captcha