برپایی نمایشگاه کتاب زیرساخت‌های توسعه فرهنگی را فراهم می‌کند
کد خبر: 3841571
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

برپایی نمایشگاه کتاب زیرساخت‌های توسعه فرهنگی را فراهم می‌کند

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: با برپایی نمایشگاه کتاب در این استان موج کتابخوانی ایجاد می‌شود و به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی کمک می‌کند.

برپایی نمایشگاه کتاب موج کتابخوانی در خراسان‌شمالی ایجاد می‌کند

حجت‌الاسلام سالاری‌مکی، رئیس حوزه علمیه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه نمایشگاه کتاب با توجه به نیاز جبهه فرهنگی استان به توسعه زیرساخت‌ها فرصت بسیار مناسبی است، افزود: با دعوت از ناشران و مؤلفان مؤثر و جلسات معرفی و نقد و تبیین آثار فاخر ادبی موج کتابخوانی ایجاد و روی‌آوری به فرهنگ انس با کتاب را تقویت می‌کند زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری مشکل‌تر از کتاب نوشتن رساندن کتاب به چشم و ذهن مخاطب است.

وی اظهار کرد: علم و دانش قرین خلقت انسان و جزء لاینفک زندگی انسان‌های جوینده کمال است تا انسان بتواند با استفاده از یافته‌ها و داشته‌های صالحان در دنیای خود بال اندیشه و تفکر را تقویت کند و بتوانند به سعادت هر دو سرا نائل شود.

سالاری‌مکی گفت: امیرالمؤمنین حضرت علی‌(ع) می‌فرمایند کتاب وسیله آرامش و تعالی معرفی شده و هر کسی با کتاب‌ها آرامش یابد راحتی و آسایش از او سلب نمی‌گردد.

وی بیان کرد: توجه به استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی و مخصوصاً توجه به قشر جوان و نوجوان در فرآیند برگزاری این رویداد فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

یادآور می‌شود که یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌شمالی ١٠ تا ١٦ مهر ماه در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha