ماندگاری واقعه عاشورا؛ ثمره خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب(س)
کد خبر: 3841850
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

ماندگاری واقعه عاشورا؛ ثمره خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب(س)

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: بدون شک اگر خطبه‌های روشنگر حضرت زینب(س) نبود، واقعه عاشورا ماندگار نمی‌شد.

ماندگاری واقعه عاشورا ثمره خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب(س) بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، شامگاه گذشته، 22 شهریورماه در تجمع بزرگ رهروان زینبی که با حضور جمعی از بانوان در بقعه امام‌زاده سیدحمزه(ع) برگزار شد، ماندگاری و بقای نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) را مرهون روشنفکری‎های حضرت زینب(س) دانست.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) با خطبه‌ها و سخنانی که داشتند اجازه ندادند خون شهدای دشت کربلا پایمال و کربلا در کربلا دفن شود و بدون شک باید از حضرت زینب(س) به‌عنوان قهرمان واقعی کربلا یاد کرد.

رئیس اداره اوقاف کاشمر با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با خطبه‌ها و فریادهای رسایی که داشتند طومار یزیدیان را در هم پیچید، بیان کرد: اگر بعد از گذشت 1400 سال از واقعه عاشورا شاهد سینه‌زنی در کشورهای مختلف جهان هستیم، به دلیل نقش بی‌نظیر حضرت زینب(س) است.

وی افزود: حضرت زینب(س) از به انحراف کشیده شدن دین اسلام جلوگیری کرد و اگر حضرت زینبب(س) به درستی نهضت عاشورا را برای مردم در کوفه و شام تبیین نمی‌کرد، نهضت عاشورا از بین می‌رفت و یادی از امام حسین(ع) باقی نمی‌ماند، هچنین فعالیت‌های سیاسی و انقلابی حضرت زینب(س) انکارناپذیر است و اسارت یاران امام حسین(ع) حرکتی بود که روز عاشورا را به یک انقلاب بزرگ تبدیل کرد.

رئیس اداره اوقاف کاشمر خطاب به بانوان گفت: بدون شک تنها با «زینب، زینب» گفتن نمی‌توان ادامه‌دهنده راه آن حضرت بود، تا مطالعه دقیقی از حضرت زینب(س) نداشته باشیم، نمی‌توان به خوبی از ایشان الگو گرفت و با وجود بانویی همانند حضرت زینب(س) نیازی به الگوهای وارداتی نداریم؛ چرا که حضرت زينب(س) بهترین الگو برای تمامی زنان مسلمان دنیا است.

انتهای پیام

captcha