مردسالاری و زن‌سالاری جامعه را به نابودی می‌کشد
کد خبر: 3841934
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

مردسالاری و زن‌سالاری جامعه را به نابودی می‌کشد

گروه معارف ــ مدرس حوزه و دانشگاه بر تقویت و تبیین سبک زندگی حسینی و حیات طیبه تأکید کرد و افزود: مردسالاری و زن‌سالاری خانواده را به نابودی می‌کشد.

مردسالاری و زن‌سالاری جامعه را به نابودی می‌کشدبه گزارش ایکنا زنجان، حجت‌الاسلام مهدی محبی، مدرس حوزه و دانشگاه شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان، بیان کرد: خانواده امروز به تقویت و تبیین سبک زندگی حسینی بیش از پیش نیاز دارد؛ چراکه درس‌هایی عظیم برای رسیدن به حیات طیبه در مکتب حسینی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شرافت، بندگی خدا و آزادگی انسان اشاره کرد.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از انجام گناه در طول سال، به‌خصوص در ماه محرم و صفر، بیان کرد: عزاداران حسینی باید حریم حسینی را نگه دارند و خوبی‌ها را در جامعه رواج دهند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اعضای بدن عزادار حسینی باید حریم حسینی را حفظ کند، ابراز کرد: کسی که در مجلس عزاداری امام حسین‌(ع) حضور دارد باید حریم سید‌الشهدا(ع) را رعایت کند.

محبی، خوش اخلاق بودن و ارتباط صمیمی با مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: در طول تاریخ انسان‌هایی وجود داشته‌اند که خداوند به خاطر داشتن اخلاق خوب و ارتباط با مردم عمر طولانی به آن‌ها عنایت کرده است.

وی افزود: مردم باید خوش اخلاق باشند؛ چرا که عمر آدمی را زیاد می‌کند، مسئولان هم ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه، خانواده را مهم‌ترین نهاد اعلام کرد و افزود: خانواده را با بهانه‌گیری‌ها و مسائل بی‌اهمیت به بن‌بست نکشید، امام حسین‌(ع) به خانواده اهمیت زیادی می‌دادند. قناعت در زندگی و خوش اخلاقی باید در خانواده‌ها تقویت شود و در خانواده‌ها مردسالاری و زن‌سالاری خانواده را به مرحله نابودی می‌رساند.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: با افراد خوب معاشرت کرده و جوانان در دوست‌یابی دقت کنند، همچنین جوانان با مسجدی‌ها و هیئتی‌ها معاشرت و دوستی بیشتری داشته باشند.

محبی به قناعت در زندگی، معاشرت با افراد خوب و خوش اخلاقی تأکید کرد و افزود: خداوند افرادی را که به این خصلت‌ها توجه کنند عمر طولانی و با عزت می‌دهد و انسان راه سعادت را پیدا می‌کند.

انتهای پیام

captcha