مساجد به پایگاهی فعال در تمامی حوزه‌ها تبدیل شوند
کد خبر: 3842059
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

مساجد به پایگاهی فعال در تمامی حوزه‌ها تبدیل شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد باید به پایگاهی فعال در تمامی حوزه‌ها تبدیل شوند.

مساجد باید به یک پایگاه اجتماعی محله ای در تمام ابعاد تبدیل شوندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد صبح امروز، 23 شهریورماه در نشست با عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بر لزوم فعالیت‌های مشارکتی بین دستگاهی تاکید و اظهار کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا با سایر دستگاه‌ها مشارکت داشته باشد و این همراهی در دستگاه‌های همسو در حوزه فعالیت‌های این اداره کل پررنگ‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف مشترک این اداره‌کل با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری افزود: آموزش شهروندی به ویژه در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه می‌تواند نقطه شروعی برای فعالیت‌های مشترک باشد.

نجیمی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد باید به پایگاهی فعال در تمامی حوزه‌ها تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: دست یاری به سمت نهادهای متولی و همسو دراز می‌کنیم تا مساجد را به کارکردهای واقعی خود در جامعه برگردانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه مساجد باید به یک پایگاه اجتماعی محله‌ای در تمام ابعاد تبدیل شوند افزود: میخ خیمه در هر مسجد امام جماعت آن مسجد است.

وی بیان کرد: حضور امام جماعتی به روز، مردمی، فعال، اخلاق مدار، متعهد و ... نیاز امروز مساجد جهت رسیدن این پایگاه‌های انقلاب به کارکرد واقعی خود است.

نجیمی تصریح کرد: شناسایی و آموزش عرصه‌های جدید تبلیغی به روحانیان و حمایت جهت حضور در این عرصه‌ها از وظایف اداره کل تبلیغات اسلامی است که در این مسیر حمایت‌های مردمی می‌تواند تسهیل کننده مسیر باشد.

عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: نهادهای مرجعی چون اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و... می‌توانند ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مذهبی، فرهنگی و هنری را در سطح شهر شناسایی و با همکاری این سازمان حضور فعالانه و موثرتری در سطح شهر داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مردمی و خیری موجود در هر محل بیان کرد: باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و از آن در جهت غنا بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی محله‌ای بهره برد.

ملازینلی گفت: این سازمان آماده همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی استان در برنامه‌های باقی مانده از سال 98 و برنامه ریزی و مشارکت در برنامه‌های سال99 است.

وی به توجه ویژه هر دو نهاد به مناطق حاشیه نشین تاکید کرد و گفت: هم افزایی و مشارکت در فعالیت‌های مناطق حاشیه‌نشین می‌تواند اثرات مثبت بیشتری را برای این مناطق به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

captcha