نسل‌های متمادی از آسیب عدم کارشناسی صحیح دین متأثر می‌شوند
کد خبر: 3842247
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

نسل‌های متمادی از آسیب عدم کارشناسی صحیح دین متأثر می‌شوند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اگر دین‌شناسی با معنای صحیح آن صورت نگیرد و یا عمد و اشتباهی در آن ایجاد شود، باعث ضرر نامحدود می‌شود چرا که این امر در یک مقطع اتفاق نمی‌افتد بلکه نسل به نسل تداوم می‌یابد.

نسل‌ها متمادی از آسیب عدم کارشناسی درست دین متاثر می‌شوندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 24 شهریور، در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان جنوبی، اظهار کرد: کارشناسی در هر علم و موضوعی اهمیت خاص خود را دارد، اما علم دین و کارشناسی دینی از اهمیت والاتری برخوردار است.

وی افزود: اگر در پروژه ساختمان سازی و یا کشاورزی، یک مهندس جهل و یا اشتباهی داشت، ضررهای محدودی ایجاد می‌شود که نباید ایجاد شود، اما در حوزه دین اینطور نیست.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اگر دین‌شناسی با معنای صحیح آن صورت نگیرد و یا عمد و اشتباهی در آن ایجاد شود، این امر ضرری محدود نیست و بسیار نامحدود است چرا که همه رشته‌هایی که در جامعه بشری منتج به یک نتیجه می‌شوند اگر در کارشناسی دین اشتباه به وجود آید و یا جهل در آن باشد، همه آن‌ها باطل می‌شود و این امر در یک مقطع اتفاق نمی‌افتد بلکه نسل به نسل تداوم می‌یابد.

عبادی با بیان اینکه در صورت اشتباه در کارشناسی دین، منظور حکیمانه خداوند در نظام خلقت باطل می‌شود، بیان کرد: این همان مطلبی است که در جهان معاصر با آن روبرو هستیم که در طول تاریخ وجود داشته، اما اکنون سخت‌تر شده است.

وی ادامه داد: در عصر حاضر دین کارشناسی نشده و یا به اغراضی نادیده گرفته شده است که نتیجه آن ظلم تاریخ است و حاصل آن جریان وحشی‌گری است که امروز در دنیا وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کار طلبه‌ها مهم‌ترین کار هر خدمتگذار بشری است، افزود: ایمان به معنای ایجاد امنیت کردن است و اگر انسان چراغ فطرت را خاموش نکرده و به ندای فطرت گوش فرادهد، نمی‌تواند نسبت به هستی، خود و آینده بی‌تفاوت باشد.

عبادی با بیان اینکه دین تأکید بر دفع ضرر احتمالی و جلب منفعت یقینی دارد، اظهار کرد: اگر اساس دین چنان که پیغمبران برای آن مبعوث شدند، حفظ شود، در همه ارتباطات ایجاد امنیت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نفاق بدتر از بی‌دینی است، افزود: عدم شناسایی درست مسئله دین باعث می‌شود جامعه دین‌شناس نباشد و به موضوعات واهی، فرعی و جزئی تاکید کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه طلبه‌ها باید پیام دین را به جامعه رسانده و جامعه را از سرگردانی نجات دهند، بیان کرد: دین خدا قانون داشته و تمام هستی برپایه قانون است.

عبادی با اشاره به اینکه قانونی که بر همه هستی حاکم است، قانون عدل است، افزود: تمام سخت‌افزار هستی، زمین، آسمان‌ها و امور روزمره انسان براساس قانون عدل انجام می‌شود. دین خدا قابل تعدد نیست و ایجاد این تعدد، در واقع بازی‌هایی است که بشر تعریف کرده است که براساس جهل، نفاق و یا اشتباه انجام می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: آن جایی که دین‌شناسی با عقل تطبیق ندارد، اشکال ایجاد می‌شود؛ صلاح و فساد جامعه در گرو دین‌شناسی است و این دین بسیار مهم است.

عبادی با بیان اینکه پیغمبران و امامان فدای دین خدا می‌شوند و این بسیار ارزشمند است، افزود: کار طلبه‌ها بالاترین کارهاست و آن چنان ارزشمند است که باید در حد مسئولیت یک پیغمبر کوچک به آن اهمیت داد.

وی با بیان اینکه طلبه‌ها باید برای رسالت جهانی خود را آماده کرده و تنها در منطقه خود فعالیت نکنند، یادآور شد: در عصر حاضر مرزهای فکری، فرهنگی، نظامی و سیاسی باز شده و طلبه‌ها نیز باید خود را برای زمان‌های دیگر آماده کنند.

انتهای پیام

captcha