رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در تاسوعای حسینی در مشهد
کد خبر: 3842270
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در تاسوعای حسینی در مشهد

گروه اجتماعی ــ در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۸۷۹ هزار داوطلب اهدای خون در مشهد پذیرش شدند که از این تعداد ۲۱۳۷ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که با توجه به سال گذشته تعداد داوطلبان مشهدی برای اهدای خون در تاسوعای حسینی رشد ۷ درصدی و تعداد اهداکنندگان خون افزایش ۱۶ درصدی داشته است.

رشد 16درصدی اهدای خون در تاسوعای حسینی در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی در 10 روز اول طرح نذر خون حسینی با شعار «نذر امسال من نجات جان انسان‌ها» که در بازه زمانی 10 شهریورماه تا 20 شهریورماه آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد، تعداد 7349 نفر به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه نمودند و از این تعداد 5460 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

بنابراین گزارش در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد 2879 هزار نفر داوطلب اهدای خون در شهرستان مشهد پذیرش شدند که از این تعداد 2137 هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که با توجه به سال گذشته تعداد داوطلبان مشهدی برای اهدای خون در تاسوعای حسینی رشد 7 درصدی و تعداد اهداکنندگان خون افزایش 16 درصدی داشته است.

در ایام تاسوعا و عاشورا در مشهد، تعداد 451 نفر به پایگاه اهدای خون ثامن یعنی نزدیکترین پایگاه به حرم مطهر رضوی مراجعه کردند که از این تعداد 335 نفر موفق به اهدای خون شدند.

تعداد داوطلبان اهدای خون را در خراسان رضوی و در ایام تاسوعا و عاشورا 2879 نفر و تعداد اهداء کنندگان خون را 2137 نفر است که از میان شهرستان‌های شهرستان گناباد با 175 نفر داوطلب و 169 نفر اهداکننده خون پس از مشهد بیشترین تعداد استقبال را از این اقدام انسان دوستانه به خود اختصاص داده است.

همچنین با اشاره به نقش مهم بانوان در هدایت جامعه به سمت ارزش‌ها و معروفات و تأثیر مشارکت آنان در ترویج موثر اهدای خون در میان همه اقشار جامعه از سوی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی درخواست شده تا بانوان نیز به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه نمایند، زیرا مشارکت روزافزون بانوان در اهدای خون نه تنها موجب بهره‌برداری از نیمی از منابع تهیه خون جامعه می‌شود بلکه موجب افزایش ذخایر خونی برای مصرف بیمارانی است که نیمی از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

captcha