برگزاری کارگاه آموزشی نماز در شرکت گاز مازندران
کد خبر: 3842288
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

برگزاری کارگاه آموزشی نماز در شرکت گاز مازندران

گروه معارف ــ کارگاه آموزشی شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز با محوریت نقش نماز در تحول انسان و جامعه در اداره مرکزی شرکت گاز مازندران برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی نماز در شرکت گاز مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام رضا متولی طاهر، کارشناس مسائل فرهنگی شرکت گاز مازندران صبح امروز، 24 شهریورماه در کارگاه آموزشی شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز، اظهار کرد: ضعف در شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز، مهم‌ترین چالش حوزه اقامه نماز است.

وی افزود: مهم‌ترین مانع در اقامه نماز، نداشتن شناخت عمیق نسبت به نماز است، اگر کسی نماز را خوب بفهمد، به‌درستی اقامه‌کننده نماز خواهد شد.

این مدرس مسائل دینی با بیان اینکه، نماز ستون خیمه دین و پرچم خداجویان و برترین و شیرین‌ترین لحظه برای بندگان مؤمن است، بیان کرد: عشق به امام حسین(ع) یکی از وسیله مطمئن، راحت، سریع، برای رسیدن به خداوند است که رسیدن به محبت و عشق امام حسین(ع) نیز راه‌های گوناگون وجود دارد ولی راهی که سریع‌تر انسان می‎تواند به‌وسیله آن به بارگاه امام حسین راه یابد، و جزو شیفتگان و عشاق سیدالشهداء شود، قرائت زیارت عاشورا به‌ویژه مداومت به قرائت زیارت شریف است.

وی با اشاره به تأکید قرآن کریم در عبودیت خداوند، افزود: عبودیت خدا به معنای آزادی و حریت است و انسانی که بندگی خدا را انجام دهد، از بندگی‌های دنیایی رها می‌شود.

کارشناس مسائل فرهنگی شرکت گاز مازندران، بیان کرد: برای بهتر شدن در هر امری نیاز به تمرین و ممارست است، در امور معنوی هم همین است اگر کسی می‌خواهد یک دیندار واقعی باشد و در جاده کمال گام بردارد باید بداند که انجام دستورات دینی نیاز به دقت، تمرین و مداومت دارد.

یادآور می‌شود، در این مراسم زیارت پر فیض عاشورا همراه با روضه‌خوانی و مداحی برای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، با مداحی نجفی برگزار شد و در پایان مراسم از خادمان اقامه نماز شرکت گاز استان با حضور مدیرعامل این شرکت تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha