ایثار و خودباوری در دفاع مقدس نهادینه شد
کد خبر: 3842374
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

ایثار و خودباوری در دفاع مقدس نهادینه شد

گروه شهرستان‌ها ــ فرماندار کاشمر گفت: در دفاع مقدس ایثار و خودباوری نهادینه شد و این موجب شد به رغم اینکه در بسیاری از عملیات‌ها از نظر نیرو تعداد کمتری داشتیم، اما پیروز میدان باشیم.

ایثار و خودباوری در دفاع مقدس  نهادینه شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس که شامگاه گذشته، 24 شهریورماه در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، بیان کرد: در برگزاری هفته دفاع مقدس باید بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشیم، در این هفته نیاز است که اتفاقات هشت ساله دفاع مقدس بازخوانی شود؛ چرا که دفاع مقدس موجب وحدت، انسجام و سرزندگی شد، هر چند در این سال‌ها شهید و جانباز دادیم، اما هیچ‌گاه چهره کشور غمگین نشد.

وی با بیان اینکه این فرهنگ باید ترویج و نشر داده شود، بیان کرد: در دفاع مقدس ایثار و خودباوری نهادینه شد و این موجب شد به‌رغم اینکه در بسیاری از عملیات‌ها از نظر نیرو تعداد کمتری را داشته باشیم، اما پیروز میدان شویم و باید گفت در دفاع مقدس تمامی ادیان و اقوام علیه دشمنان به میدان آمدند، همچنین گروه، حزب چپ و راست معنا نداشت و همه برای دفاع از کشور در صحنه حضور داشتند.

وی گفت: بانوان در پشتیبانی جنگ کمک‌های بسیاری داشتند، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس از کیان مرزها دفاع شد و اجازه ندادیم قطعه‌ای از کشور به تاراج برود. همچنین هرچند از نظر نظامی جنگ رودررو نداریم اما جنگ رسانه‌ای و اقتصادی را شاهد هستیم و اگر در جنگ رسانه‌ای غفلت کنیم صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‎شود که در این خصوص نقش رسانه‌ها بسیار تأثیرگذار است و اگر سیاست واحدی در حوزه اطلاع‌رسانی وجود نداشته باشد، بدون شک در این جنگی که در آن قرار داریم صدمه خواهیم دید.

ساقی با بیان اینکه هنوز برخی این جنگ را باور نکرده‌اند، بر کنار گذاشتن موضوعاتی که موجب اختلاف و درگیری می‎شود تأکید و بیان کرد: دشمن با تحریم‌های 40 ساله تمام توان خود را علیه این نظام به کار گرفته است.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: هرچند ترامپ با خروج از برجام که سندی بین‌المللی است سعی کرد تا فروش نفت ایران را به صفر برساند، اما اکنون کشور به خودباوری و خود اتکایی رسیده و در حوزه‎های مختلف خود را به خوبی نشان داده است، این اقدامات موجب شده اتکاء بودجه به نفت کمتر شود.

نماینده عالی دولت در کاشمر افزود: همانگونه که موفقیت‌ها و مشکلات به‌طور شفاف به مردم منتقل می‌شود، اکنون هم باید همانگونه باشد و دستاوردها و مشکلات و شرایط پیش رو به مردم گفته شود.

بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ ایثار هستیم

وی با اشاره به اینکه اگر برخی مواقع مردم اعتماد نکردند چون دوگانه و چند صدایی حرف زده‌ایم، بیان کرد: باید اختلافات موجود در همه سطوح پشت درب‌های بسته مطرح شود.

ساقی گفت: با اجرای طرح مثلث اقتصادی در استان خراسان شرایط خوبی را شاهد هستیم، با این وجود باید در مناسبت‌ها و فرصت‌های مختلف مسائل برای مردم تبیین شود. همچنین باید گفت فضای خراسان رضوی فضای کسب و کار شده است و تنها 9 درصد معین‌های اقتصادی، دولتی‌ها و بانک‌ها و باقی از بخش خصوصی‎ هستند. همچنین به دلیل ظرفیتی که به وجود آمده و اعتمادی که از سمت بخش خصوصی شکل گرفته، سرمایه اجتماعی ایجاد و تقویت خواهد شد و به‌زودی شاهد توفیقات خوبی خواهیم بود.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: برای هر جامعه مخاطب باید برنامه خاص خود را داشته باشیم؛ چرا که برای همه اقشار جامعه نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید و در برگزاری مناسبت‌ها باید ابتکار داشت و ابتدا مخاطب‌شناسی و نیازسنجی صورت گیرد که در این میان بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ ایثار هستیم اما متأسفانه فرهنگ ایثار در جامعه کمرنگ شده است.

انتهای پیام

captcha