همه مردم در مبارزه با بدحجابی، مُبلغ باشند
کد خبر: 3842693
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

همه مردم در مبارزه با بدحجابی، مُبلغ باشند

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی هنگ مرزی تایباد گفت: بدحجابی به‌عنوان یک معضل اساسی در جامعه رواج پیدا کرده و باید همه اقشار مردم برای مبارزه با آن یک مبلغ باشند.

فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر باید در جامعه نهادینه شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اسماعیلی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی هنگ مرزی تایباد در شورای امر به معروف و نهی از منکر که شامگاه گذشته 25 شهریورماه در مرکز دارالقرآن حضرت ولیعصر(عج) این فرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: منسجم کردن صف‌های نماز جماعت، ترویج حجاب و عفاف و به جا آوردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر پایه‌های دین را در خانواده مستحکم کرده و خانواده اسلامی با تربیت فرزندان صالح در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: امروز در برابر فتنه دشمن باید از حربه خودش استفاده کرد، اگر بی‌حجابی را در جامعه رواج داده‌اند لازم است با آگاهی کامل رعایت حجاب را میان اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان نهادینه کرد. باید گفت بدحجابی به‌عنوان یک معضل اساسی در جامعه رواج پیدا کرده و باید همه اقشار مردم برای مبارزه با آن یک مبلغ باشند.

رئیس عقیدتی فرماندهی هنگ مرزی تایباد با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این خصوص بیان کرد: برای اجرای هر کاری باید آگاهی افراد را تقویت کرد، اگر خانواده به‌عنوان رکن اصلی تربیت دینی فرزندان نسبت به مسائل شرعی به‌ویژه رعایت حجاب آگاهی کافی داشته باشد قادر خواهد بود در تربیت نسل‌های آینده با هوشیاری کامل گام بردارد.

در ادامه سرهنگ کاظم صمدی، فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد، بهترین روش برای امر به معروف و نهی از منکر را برخورد با افراد مطابق سطح درک آن‌ها دانست و گفت: ابتدا باید روحیات فردی طرف مقابل را شناسایی، سپس با همان رویکرد وی را ارشاد کرد.

وی بهترین الگو برای دختران و پسران را والدین معرفی کرد و افزود: هر فرد باید یک مبلغ باشد تا بتوان در سطح وسیع‌تری این فریضه الهی را منتشر کرد، کانون خانواده به‌عنوان اولین پایگاه سازنده و تربیت‎کننده انسان نقش بسزایی در این امر الهی دارد.

صمدی بیان کرد: سرشت انسان پس از بدو تولد در خانواده نقش می‎گیرد، از این رو برای ساختن یک فرد مطیع و انقلابی لازم است آموزش‎های کافی و مناسب با شأن یک خانواده ایرانی به والدین داده شود بی‎شک پدر و مادری موفق به تربیت فرزندانی صالح هستند که میزان اطلاعات شخصی خودشان نسبت به دین و اسلام در حد مطلوبی باشد.

فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد گفت: یکی از وظایف مرزبانان حفاظت از وطن و ناموس است، اگر مرزبانی در خانواده خود مشکل بی‎بندوباری و بدحجابی داشته باشد چگونه قادر است از ناموس هموطنان خود در مقابل دشمن دفاع کند. برگزاری جلسات مشاوره خانواده و شورای امر به معروف و نهی از منکر برای خانواده‎های کارکنان در اولویت برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی این فرماندهی است.

برگزاری مراسم عزاداری در شب‌های محرم، برپاکردن ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، شرکت خانواده‌ها در مراسم‌ ملی و مذهبی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه سربازان و نیروهای کادر، اجرای اردوهای تفریحی و زیارتی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، احکام، اخلاق، تربیت فرزند، همسرداری و ... در تمام فصول سال از جمله برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این فرماندهی برای خانواده‌های مرزبانی و انتظامی شهرستان تایباد است.

انتهای پیام

captcha