عزت‌آفرینی و پایمردی؛ پیام مهم عاشورا
کد خبر: 3842705
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

عزت‌آفرینی و پایمردی؛ پیام مهم عاشورا

گروه فرهنگی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه پیام مهم عاشورا، عزت‌آفرینی و پایمردی است، گفت: نقش حضرت زینب(س) در حفظ و انتقال این پیام در همان مقطع زمانی وقوع قیام، یک نقش بسیار مهم و اساسی بوده است.

عزت‌آفرینی و پایمردی؛ پیام مهم عاشورابه گزارش ایکنا از لرستان، علی‌باقر طاهری‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، شامگاه دوشنبه، 25 شهریورماه، در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه لرستان با موضوع طنین کربلا در گوش زمان با نگاهی به نقش حضرت زینب‌(س)، گفت: نقش مهم و اثرگذار حضرت زینب(س) این بود که براساس گفت‌وگوها، مناظره‌ها و خطابه‌هایی که ایراد فرمودند، اجازه ندادند پیام قیام عاشورا از بین برود یا توسط اطرافیان یزید، این پیام تحریف شود.

وی بیان کرد: پیام مهم عاشورا، عزت‌آفرینی و پایمردی است و نقش حضرت زینب(س) در حفظ و انتقال این پیام در همان مقطع زمانی وقوع قیام، یک نقش بسیار مهم و اساسی بوده است.

طاهری‌نیا با اشاره به این‌که سیاست‌بازان دنیاطلب، اجازه ندادند پیام واقعه مهم غدیر در همان زمان خودش، منتقل شود و اینگونه شد که در اصطلاح، غدیر در غدیر ماند ولی در زمان عاشورا، پیام عاشورا توسط حضرت زینب(س) در همان مقطع زمانی، حفظ و منتقل شد، گفت: خواص زیرک و دنیاطلب، با روش‌هایی همچون منع اجازه حدیث و منع وصیت، اجازه ندادند پیام مهم غدیر در همان زمان خودش به اکثریت توده مردم برسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که اگر حضرت زینب(س) نبود به‌طور حتم، پیام عاشورا و کربلا توسط یزیدیان، تحریف می‌شد، اظهار کرد: واقعه عاشورا و کربلا، یک واقعه معمولی در تاریخ نیست؛ بلکه در هر زمانی باید پیام‌های عاشورا را مرور کرد و از آن‌ها درس آموخت.

انتهای پیام

captcha