اجرای طرح جداسازی زمین موقوفه مزار مولانا ابوبکر تایبادی از املاک مجاور
کد خبر: 3842757
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

اجرای طرح جداسازی زمین موقوفه مزار مولانا ابوبکر تایبادی از املاک مجاور

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تایباد گفت: به منظور رفع اختلاف اوقاف با مالکین خصوصی از ابتدای هفته طرح جداسازی زمین موقوفه مزار مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی از املاک مجاور آغاز و در حال اجرا است.

اجرای طرح جداسازی زمین موقوفه مزار مولانا ابوبکر تایبادی از املاک مجاور

عبدالرحیم تاج‌محمدی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: این طرح شامل 150 متر دیوارکشی قسمت‌هایی از ضلع غربی مزار مولانا و سنگ فرش برخی از محوطه‌ی این بنای تاریخی است.

وی با اشاره به همکاری شهرداری و شورای شهر تایباد و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با میراث فرهنگی، افزود: برای اجرای این طرح مبلغ 500 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات مزار مولانا ابوبکر تایبادی هزینه شده است.

تاج‌محمدی تصریح کرد: مزار مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی از آثار شاخص و مهم تاریخی شهرستان تایباد است که درسال 1315 به‌شماره 309 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی بیان کرد: همه ساله برای حفاظت، نگهداری و مرمت بناهای تاریخی این شهرستان یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

گفتنی است، مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، مجموعه تاریخی رباط عباس‌آباد، بقایای قلعه تاریخی سعدآباد از مهمترین آثار و بناهای تاریخی شهرستان تایباد است. تاکنون 95 اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی و 45 اثر از این تعداد نیز در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام

captcha