توجه به کانون قرآنی امامت و ولایت از جلوه‌های اربعین است
کد خبر: 3842774
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

توجه به کانون قرآنی امامت و ولایت از جلوه‌های اربعین است

گروه فرهنگی ــ تولیت آستان قدس رضوی توجه به کانون قرآنی یعنی امامت و ولایت را از جلوه‌های اربعین برشمرد و گفت: بغض استکبار از حرکت اربعین برای توجه به امر مهم امامت و ولایت است.

توجه به کانون قرآنی یعنی امامت و ولایت از جلوه‌های اربعین استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان مقدس رضوی شامگاه 25 شهریورماه در همایش تکریم خادمان اربعین حسینی(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان عراقی و سایر شرکت‌کنندگان در همایش اظهار کرد: برای من به‌عنوان خادم کوچک آستان مقدس امام رضا(ع) موجب افتخار است که میزبان شما عزیزان از کشور عراق، شیعیان و برادران اهل‌سنت و مسیحی باشم.

وی ادامه داد: موضوع مورد توجه در قیام امام حسین(ع)، فلسفه فداکاری است، حجت خدا خون خود را نثار کرد تا مردم را از جهالت و ظلمات نجات دهد و مردم را از سرگردانی رهایی ببخشد از طرفی محبت اهل‌بیت عصمت و طهارت رمز قرب به‌سوی خداوند باری تعالی است و موجب کسب رضوان و خشنودی خدا می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص بهای بهشت که اعتقاد به «لااله‌الاالله» یعنی کلمه توحید است، افزود: کلمه «لااله‌الاالله» بهای بهشت است، اما به شرط آنکه از روی اخلاص بیان شود.

وی در تشریح اخلاص واقعی بیان کرد: اخلاص در واقع عمل به دستورات و محبت اهل‌بیت(ع) را شامل می‌شود و قسمت اعظم بهشت به اخلاص است.

مروی با بیان اینکه ما با همه وجود و اخلاص، خدا را شاکریم که محبت اهل‌بیت(ع) در قلوب ما جاری شده است، عنوان کرد: راهپیمایی باشکوه و با عظمت در اربعین حسینی(ع) جلوه و تجلی محبت اهل‌بیت(ع) در دل مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: اربعین جلوه‌های باشکوه و زیبایی دارد، یکی از آن‌ها رنگ خدایی گرفتن است. از بین رفتن مرزهای میزبان و میهمانی دیگر جلوه این حرکت است و در این ایام اربعین حتی صاحب‌خانه‌ها خود میهمان امام حسین(ع) هستند. اربعین رنگین کمان همه اقوام، مذاهب و ادیان مختلف با هر سن، ملیت و موقعیتی است که همه این‌ها در کشتی نجات حسین(ع) به آرامش می‌رسند؛ چرا که حسین(ع) راه هدایت و کشتی نجات است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: جلوه دیگر اربعین اوج گرفتن تفکر مبارزه در راه اسلام است. امروز فکر مبارزه و جهاد توسعه یافته که این از برکات اربعین است. امروز به برکت قیام امام حسین(ع) روح مبارزه و مجاهدت در راه خدا و روح آمادگی برای شهادت و جانبازی برای کلمه الله و اسلام به نحو گسترده‌ای رو به افزایش است.

مروی جلوه دیگر اربعین را توجه به کانون قرآنی یعنی امامت و ولایت برشمرد و گفت: برای همین امر مهم امامت و ولایت است که ما بغض و کینه استکبار را مشاهده می‌کنیم. اگر حادثه کوچکی در کشور اسلامی ایجاد شود، رسانه‌های جهانی به انعکاس آن می‌پردازند که بگویند ناامنی و کشتار در مجامع اسلامی وجود دارد، اما این پدیده که ده‌ها میلیون آدم از ملیت و سنین مختلف در پیاده‌روی اربعین حضور دارند در اخبار و رسانه‌های آن‌ها منعکس نمی‌شود.

وی ادامه داد: دشمن سعی می‌کند اجازه ندهد مردم این حرکت را ببینید اما نمی‌توانند، همانگونه که یزیدیان نتوانستند مانع از رسیدن صدای امام به جهانیان شوند، امروز هم یزیدیان زمان نمی‌توانند این حرکت را خاموش کنند.

مروی بیان کرد: دشمنان از این حرکت در هراس هستند و در همه زمان‌ها از این استفاده می‌کنند تا نگذارند بین کشورهای اسلامی وحدت به‌وجود آید، چون می‌دانند اگر جهان اسلام بر محورهای آرمان، اسلام و نهج‌البلاغه در اتحاد و وحدت قرار گیرد دیگر جایی برای مستکبرین در کشورهای اسلامی وجود ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن تشکر از میهمان‌نوازی مردم عراق گفت: امروز «لبیک یا حسین(ع)» یعنی در مقابل یزیدیان زمان ایستاده‌ایم، یعنی اینکه اتحاد، همدلی و وحدت بین همه مسلمان و مذاهب وجود دارد. لبیک یا حسین(ع) یعنی برخورد ذلیلانه با مستکبران در کشور عراق و به حق میهمان‌نوازی عراق و همکاری دولتمردان زمینه برخورد با مستکبرین را فراهم می‌کند.

مروی ادامه داد: گرچه مردم و دولت عراق این خدمات گسترده و بی‌نظیر را تنها برای عشق به اباعبدالله(ع) انجام می‌دهند، اما امت اسلام خدمات بیشتری به مردم و زائران ارائه کردند. در این حرکت عظیم جهانی، مقام معظم رهبری، مردم قدرشناس ایران و دولت ایران نیز همه قدردان مردم و دولت عراق هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن دهه پایانی صفر و فرا‌رسیدن ایام شهادت امام رضا(ع) بیان کرد: ما برای پذیرایی از میلیون‌ها زائر آماده می‌شویم و در ایام شهادت ثامن‌الحجج(ع) از همه امکانات و استعدادهایی که داریم برای پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha