سرپرست دانشگاه آزاد استان مرکزی معرفی شد
کد خبر: 3842801
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

سرپرست دانشگاه آزاد استان مرکزی معرفی شد

گروه اجتماعی ــ سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی واحد اراک در مراسمی با حضور معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان معرفی شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اراک، آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک روز گذشته 25 شهریورماه با حضور احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان استانی برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های عباسعلی حیدری در زمان فعالیت وی در واحد اراک اظهار کرد: ویژگی یک مدیر اسلامی داشتن مدیریت ولایی است

ایمانی‌مقدم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با پرداخت خمس از طرف مردم ایجاد شده است، افزود: تغییر و تحول در علوم انسانی دانشگاه یکی از مواردی بوده که باید مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: امید و نظم در دانشگاه آزاد اسلامی از جمله راهکارهای توسعه و بهره‌گیری، جذب سرمایه و حفظ هویت اسلامی از دیگر راهکارهای پیشرفت و توسعه علمی دانشگاه آزاد در کشور به شمار می‌رود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز بیان کرد: مدیران در بخش‌های مختلف در طول مدت مسئولیت خود باید رضایت مردم و خداوند متعال را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام مهدی همتی تصریح کرد: مسئولیت دفتر نهاد در دانشگاه مرتبط کردن دانشگاه با اهداف حکومتی، توسعه و حمایت از گفتمان‌های دینی، بسط و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه و حمایت و هدایت از طرح‌ها و اندیشه‌های نو و ابتکارات و اختراعات استادان و دانشجویان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز با بیان وظایف حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه اظهار کرد: کاهش بروکراسی اداری و آموزشی، نیازسنجی برای راه‌اندازی رشته‌های جدید با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان، ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی و ایجاد استارت‌آپ‌ها، ایجاد پژوهشکده‌های کاربردی با توجه به توان استان و سوق دادن پایان‌نامه‌ها به سمت بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان از جمله وظایف و انتظارات حوزه آموزش و پژوهش است.

حسین کلانتری‌خلیل‌آباد تصریح کرد: اجرای پژوهش‌های تقاضامحور، ارائه خدمات مشاوره‌ای به صنایع و کارگاه‌ها، ایجاد و تقویت مراکز رشد و فناوری، تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، تبدیل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر وظایف و انتظارات حوزه آموزش و پژوهش است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشکده سما نیز این دانشگاه باید به ‌عنوان یک مرکز نوآور، مهارت‌محور و برتر در زمینه‌های آموزشی در استان مرکزی بدرخشد تا شاهد توسعه مدارس سما و آموزشکده‌های مهارتی آن باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: ترسیم نقشه راه و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، ایجاد اتاق فکر و استفاده از نظرات استادان، پیشکسوتان و نهادهای تأثیرگذار دانشگاه، تنوع‌بخشی به درآمدهای دانشگاه، تشکیل کانون بازنشستگان، تشکیل کانون دانش‌آموختگان و فعالیت در حوزه سلامت، پزشکی و فعالیت‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اراک است.

عباسعلی حیدری سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد خود در مدت تصدی این دانشگاه ارائه کرد.

در این مراسم حسین کلانتری‌خلیل‌آباد به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک معرفی  و از خدمات عباسعلی حیدری رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

انتهای پیام

captcha