برپایی 42 دوره آموزشی خادم‌یاران‌ رضوی در مجتمع علوم قرآنی غدیر شیراز
کد خبر: 3842851
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

برپایی 42 دوره آموزشی خادم‌یاران‌ رضوی در مجتمع علوم قرآنی غدیر شیراز

گروه اجتماعی ـ سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فارس از برگزاری 42 دوره كلاس‌های آموزشی خادمیاران رضوی این استان در مجتمع علوم قرآنی غدیر شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، جابر مهدیار، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی فارس امروز، 26 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: 42 دوره كلاس‌های آموزشی خادمیاران رضوی استان فارس امروز با حضور 170 نفر در مجتمع علوم قرآنی غدیر شیراز در حال برگزاری است.
وی با بیان اینكه از این تعداد 80 نفر بانوان بودند، گفت: در این کلاس‌ها موضوعات مختلفی همچون ماموریت امام رضا(ع) آستان قدس رضوی در دفاتر نمایندگی و خادمیاری، سنت و سیره، ارتباط با دیگر حوزه‌های خادمیاری جهت خدمت‌رسانی بهتر، آداب زیارت و ارتباط با خادمیاران حضرت رضا(ع) توسط اساتید حوزه و دانشگاه تبیین و بررسی می‌شود.
مهدی‌یار بیان کرد: همچنین در این کلاس‌ها حجت‌الاسلام والمسلمین کوهی، مدیر مجتمع علوم قرآنی غدیر دراستان فارس ن پیرامون آداب زیارت به حضرت رضا(ع)، جابر مهدیار بحث خدمت و خدمت‌گذاری، حقیقی بحث سیره و سنت رضوی و خانم دانش‌یار بحث آداب زیارت ویژه بانوان را بیان می‌كنند.


آموزش 8000 خادم‌یار رضوی در فارس

وی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس در سال 95 افتتاح شده است، بیان کرد: تاکنون در این نمایندگی 12 هزار و 500 نفر به‌عنوان خادمیاران رضوی در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌‌اند که بیش از 8 هزار نفر آموزش دیده و مشغول خدمت‌رسانی هستند.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس یادآور شد: از آنجایی که مأموریت اصلی این آستان توسعه فرهنگ رضوی و رسیدگی به محرومین و اهمیت به محرومین و مستضعفان است در حال حاضر خادمیاران در 25 کانون تخصصی و 2 کانون عمومی و محلی، سازمانی و تخصصی به محرومان خدمت‌رسانی می‌كنند.


ثبت‌نام 240 هزار نفر در دوره‌های خادم‌یاری در كشور

مهدیار با یادآوری اینکه 240 هزار نفر برای دوره‌های خادم‌یاری در سطح کشور ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: این دوره‌ها ماهی یک‌بار در شیراز و سالی یک مرتبه در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
وی در پایان تأكید کرد: خادمیاران پس از گذراندن این دوره و شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی در آزمون حرم‌شناسی مشهد می‌توانند مفتخر به خدمت در حرم رضوی شوند.
مرتضی جعفرزاده، مدیر روابط عمومی مجتمع علوم قرآنی غدیر شیراز نیز گفت: این مجموعه افتخار دارد میزبان کلیه دوره‌ها و کلاس‌های خادمین رضوی استان فارس باشد.
وی یادآور شد: این مجتمع شامل مرکز علمی ـ کاربردی، مؤسسه قرآنی و دانشگاه مجازی علوم حدیث است و کلیه افراد می‌توانند برای ثبت‌نام در بخش‌های مختلف این مجتمع از طریق سایت به آدرس ghadireshiraz.ir و با شماره 37390849 یا به‌صورت حضوری به محل این مجتمع به آدرس خیابان احمدی جنوبی مراجعه کنند.
جعفرزاده همچنین گفت: این مجموعه پذیرای فعالان در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و خانواده است و افراد و گروه‌های مختلف می‌توانند از این مکان و فضای آموزشی جهت برگزاری و کارگاه استفاده كنند.
انتهای پیام

captcha