دفاع مقدس جریانی فرهنگی و حرکت تبلیغی است
کد خبر: 3843125
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

دفاع مقدس جریانی فرهنگی و حرکت تبلیغی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس به یک جریان فرهنگی و یک حرکت مؤثر تبلیغی و تبیینی تبدیل شده است و برکات آن در جامعه امروز در قالب مقاومت فعال جریان دارد.

دفاع مقدس یک جریان فرهنگی و یک حرکت تبلیغی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 27 شهریورماه در نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام محرم و بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم رهروان حماسه‌سازان عرصه دفاع مقدس باشیم.

وی افزود: امسال سی و نه سال از دفاع مقدس و تجاوز رژیم بعث به مرزهای ایران اسلامی می‌گذرد دورانی که 34 کشور جهان در مقابل ایران اقدامات خصمانه کردند؛ لذا برای بزرگداشت سی و نهمین سال دفاع مقدس برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: دفاع مقدس یک جریان فرهنگی و یک حرکت مؤثر تبلیغی و تبیینی تبدیل شده است و برکات آن در جامعه امروز در قالب مقاومت فعال جریان دارد و به برکت مقاومت و ایستادگی علی‌رغم توطئه‌های دشمنان می‌بینیم انقلاب اسلامی و رزمندگان حاضر در میدان مقاومت و در جبهه‌های مختلف نظامی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیشرو هستند.

یوسفعلی‌زده ابراز کرد: امروز دشمنان به خاطر این حضور است که به خواسته‌های نامشروع و بلند پروازی‌های شیطان صفتانه خود نمی‌رسد و امروز بعد از سی و نه سال از تهاجم رژیم بعث و در چهل سالگی انقلاب به این مرحله از پیشرفت در زمینه‌های مختلف دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به شعار امسال در هفته دفاع مقدس با عنوان «ما پیروزیم» اضافه کرد: این پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها به میل دشمنان ما نیست و مایل نیستند این واقعیت را بپذیریند که ما پیروزیم و آنان شکست خورده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: منطق ما از انتخاب این شعار نیز آن است که دشمن طی گذشت این همه سال نتوانسته کاری انجام دهد و از تهاجمات مختلف امروز سرافکنده و شرمنده و ما هم در مقابل سربلند و مقتدر و با عظمت در وسط میادین نقش خود را ایفا می‌کنیم تا پیشرفت را برای نظام اسلامی رقم بزنیم، نظامی که خون بهای شهیدان است و ما باید از این نظام پاسداری کنیم.

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: امروز پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب توانسته‌ایم آن را به جهان معرفی کنیم و مردم جهان نیز از پیشرفت‌های همه جانبه ما الگوبرداری می‌کنند و این نیز جای شکر دارد تا پیشانی سپاس به درگاه الهی بساییم و از عظمت و اقتدار شهدا به نیکی یاد کنیم.

وی گفت: مهم‌ترین هدف ما حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، روحیه ایثار و مقاومت از دیگر اهداف گرامیداشت هفته دفاع مقدس است. امسال با توجه به مصادف شدن هفته دفاع مقدس با ایام محرم نیز یک مظلوم بزرگ دینی و شیعی جریان دارد.

یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز امتداد قیام حسینی(ع) و پیروزی خون بر شمشیر است و ما پیروزی خود را قرن‌هاست که فریاد زده و از این منطق بلیغ در انقلاب استفاده کرده و می‌کنیم.

وی افزود: امام راحل فرمودند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و یکی از اهداف ما نیز همین زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلای ایران و جبهه مقاومت و شهدای انقلاب اسلامی است که در هفته دفاع مقدس نیز به آن پرداخته خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: بنا داریم تا بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که منشور تداوم انقلاب است و توسط مقام معظم رهبری صادر شده را در هفته دفاع مقدس بیستر سر دست بگیریم و در راستای شعار «خواستن و توانستن» پیش برویم.

گرامیداشت دفاع مقدس؛ مورد بغض دشمنان

وی با بیان اینکه گرامیداشت دفاع مقدس مورد بغض دشمنان است، افزود: برای سوق دادن جامعه به سمت بزرگداشت هفته دفاع مقدس مدنظر داریم از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کنیم. از دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان نیز دعوت شده و تشکل‌های مردمی نیز در این راستا فعال شده‌اند.

یوسفعلی‌زاده در تشریح برنامه‌های این هفته ابراز کرد: این ایام از روز یکشنبه، 31 شهریور ما آغاز و تا هفتم مهرماه ادامه دارد و بر خلاف سال‌های گذشته یک روز به آن اضافه شده و به مدت هشت روز برنامه خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر روز این هفته به یک عنوان نام‎گذاری شده است، بیان کرد: اولین روز و آغازین روز هفته دفاع با عنوان «قدرت توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح» نامگذاری شده است که در این روز با محوریت سپاه پاسداران نیز رژه و تجلی صلابت و توانمندی نیروهای مسلح و به نمایش گذاردن قدرت صنعتی و دفاعی کشور را داریم که از بلوار نماز آغاز و تا کوهسنگی ادامه دارد.

وی گفت: دومین روز مصادف با بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکزعلمی و پژوهشی، با عنوان «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان، سربازان» و تقدیر از جوانان، سربازان و مرزداران غیور در دستور کار است.

یوسفعلی‌زاده گفت: با توجه به رونق تولید ملی و اقتصادی با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی و خودباوری در تقویت صنعت کشور به‌منظور کم اثر کردن اهداف تحریم دشمن نیز سومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: نقش ولایت در بصیرت‌افزایی عمومی و به‌منظور مقابله با ترفند فریب و سلطه دشمن به‌عنوان الگوئی موثر برای نهضت مقاومت و همچنین اهمیت پدافند غیرعامل از جمله محورهای تبلیغ در هفته دفاع مقدس خواهد بود و در همین راستا چهارمین روز نیز با عنوان «بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری و دفاع همه جانبه» نامگذاری شد.

وی اضافه کرد: پنجمین روز با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» نامگذاری شده و در این روز مراسم عطرافشانی 1464 گلزار شهدا در سراسر استان و 98 یادمان شهید برگزار خواهد شد، ضمن اینکه از 2700 خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل و جانبازان و آزادگان تکریم خواهد شد.

یوسفعلی‌زاده گفت: «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» نیز عنوان ششمین روز از این هفته است که در این راستا نیز حضور باشکوه در نماز جمعه، توجه به همبستگی ملی و تقویت سبک زندگی دینی و حفظ کرامت ارزش‌های اسلامی خانواده و ورزش همگانی عمومی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: هفتمین روز با عنوان «رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران» و همزمان با حماسه غرور‌آفرینان عملیات بزرگ ثامن‌الائمه(ع) و بزرگداشت شکست حصر آبادان و تجلیل از رزمندگان و جهادگران دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی گفت: آخرین روز هفته دفاع مقدس هفتم مهرماه مصادف با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز، جهان‌آرا است و بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در برنامه داریم.

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: بیش از 300 برنامه در هفته دفاع مقدس در مرکز استان پیش‌بینی شده و به احتساب شهرستان‌ها نیز در مجموع 500 برنامه خواهیم داشت، ضمن اینکه بیش از 10 هزار مسجد، دانشگاه، مدرسه و... در استان اعلام برگزاری مراسم خود در این ایام را کرده‌اند.

وی برگزاری حدود 100 یادواره شهید و برپایی 25 شب شعر دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: برگزاری 74 عنوان برنامه عمومی و پر تکرار نیز با محوریت دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار است.

انتهای پیام

captcha