موکب‌های اربعین با کمک‌های مردمی و عواید موقوفات برپا می‌شود
کد خبر: 3843133
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

موکب‌های اربعین با کمک‌های مردمی و عواید موقوفات برپا می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون امور استان‌های سازمان اوقاف به برپایی موکب‌هایی برای مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: هزینه این موکب‌ها از محل کمک‌های مردمی و عواید موقوفات مرتبط تأمین می‌شود.

موکب‌های اربعین با کمک‌های مردمی و عواید موقوفات مرتبط برپا می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور استان‌های سازمان اوقاف‌وامور خیریه، امروز، 27 شهریورماه در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که یکی از نیازهای جامعه است، از سیاست‌های جدید سازمان اوقاف بوده و این کار می‌تواند در کشور موجب رونق اقتصادی، تولید و اشتغال شود.
وی ارتقای بهره‌وری در قالب سیاست‌های این سازمان را مهم خواند و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان عناصر علمی و فهیمی دارند و فعالیت آن‌ها در کشور تعیین‌کننده است. بررسی‌های لازم برای حمایت از این شرکت‌ها بعد از مراجعه آن‌ها انجام می‌شود تا بتوانیم این موضوعات را عملیاتی کنیم.
معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: یک سری توافقنامه‌هایی هم در این زمینه صورت گرفته که مسئولیت آن بر عهده معاونت اقتصادی و بهره‌وری سازمان بوده که در جریان آن هستند.
وی صیانت و احیای موقوفات را دیگر سیاست‌های مهم این سازمان برشمرد و افزود: برخی موقوفات دارای پیشینه و سند است که مورد تصرف قرار گرفته و سازمان اوقاف در تلاش است، آن دسته موقوفاتی که غفلت شده و در اختیار دیگران قرار گرفته را حفظ کند.
روحانی‌نژاد با تاکید بر گسترش فرهنگ وقف در جامعه بیان کرد: سازمان در نظر دارد نقش اجتماعی وقف را در جامعه به منصه ظهور برساند و احیاگر و ترویج‌دهنده این سنت حسنه باشد.
وی به برنامه آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد اشاره کرد و گفت: در عید غدیر امسال 280 زندانی آزاد شدند. همچنین در قالب طرح شمیم حسینی با برپایی 400 نمایشگاه در سراسر کشور، هیئت‌های مذهبی مورد حمایت قرار گرفتند.
این مسئول بیان کرد: در بحث اربعین نیز برخی از نیات واقفان در حمایت از زائران اباعبدالله الحسین(ع) و افراد بی‌بضاعت بوده که این وقف‌ها در این راستا هزینه می‌شود.
معاون امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برپایی موکب‌هایی در اربعین تصریح کرد: هزینه موکب‌ها نیز از محل کمک‌های مردمی و موقوفات مرتبط با عزاداری سید‌الشهدا تأمین می‌شود.
انتهای پیام
captcha