همراهی تخصص و تعهد سبب نجات بشریت از جهالت می شود
کد خبر: 3843278
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

همراهی تخصص و تعهد سبب نجات بشریت از جهالت می شود

گروه شهرستان‌ها ــ فرماندار شهرستان تایباد گفت: اگر تخصص و تعهد با یکدیگر همراه شود، سبب می‌شود بشریت را از گرداب جهالت و نادانی نجات دهد.

مبارزه با کودک همسری نیازمند فرهنگ‌سازی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد امروز 28 شهریورماه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در فرمانداری تایباد برگزار شد، اظهار کرد: تقارن بازگشایی مدارس با آغاز هفته دفاع مقدس و ایام اربعین یکی از افتخارات برگ زرین انقلاب اسلامی است تا دانش‌آموزان در فضایی معنوی و انقلابی سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

وی ادامه داد: این تقارن یک پیام ارزشمند دارد که اگر تخصص و تعهد با یکدیگر همراه شود، سبب می‌شود بشریت را از گرداب جهالت و نادانی نجات دهد. چه بسیار نوجوانانی که در زمان دفاع مقدس از پشت نیمکت‌های مدارس اعزام جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

سیاح تصریح کرد: امسال برای اولین بار از دانش‌آموزان دختر و پسر در مقطع متوسطه دوم دعوت می‌شود در جلسات شورای اداری شرکت کنند و با محیط اداری و موضوعات مربوط به آن برای ساختن آینده‌ای بهتر بیشتر آشنا شوند. همچنین از میان دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی افرادی را به عنوان مشاور انتخاب کرده تا پل ارتباطی بین مدرسه و مسئولین شوند تا مشکلات این حوزه راحت‌تر برطرف شود.

فرماندار تایباد گفت: اگر آموزش و پرورش به اهداف خود دست پیدا کند، بی‌شک جامعه برای ساختن آینده‌ای بهتر به دست دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند موفق خواهد بود.

در ادامه این شورای آموزش و پرورش امروز، سرگرد حجت پرهیزگار، رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان تایباد بیان کرد: طرح بازگشایی مدارس و ایجاد امنیت دانش‌آموزان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفته و طرح ترافیکی مهر، کنترل و نظارت بر سرویس مدارس و استقرار نیروهای پلیس مقابل مدارس و مراکز آموزشی در اولویت این طرح است.

وی تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته 60درصد سرویس مدارس ساماندهی شد که انتظار می‌رود امسال با همکاری بیشتر خانواده‌ها این کنترل و نظارت به 80درصد برسد، برای این مهم لازم است آگاهی والدین و مسئولین آموزشی ارتقا یابد و مراکز خصوصی در این بخش هم آموزش‌های لازم جهت سرویس‌دهی دانش‌آموزان را ببینند.

ورود 3700 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی

در ادامه همچنین محمود آریامنش، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تایباد گفت: امسال 3700 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی به مدارس شهری و روستایی این شهرستان وارد می‌شوند و علم و دانش را فرا خواهند گرفت.

وی افزود: تاکنون 27 هزار و 855 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که با افزایش 1300 نفری مواجه است. این تعداد دانش‌آموز در 1155 کلاس درس تحصیل خواهند کرد.

آریامنش با اشاره به 240 بازمانده از تحصیل خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، ازدواج زودرس، بدسرپرست یا بی‌سرپرست بودن از مهمترین عواملی است که به ترک تحصیل دانش‌آموزان به ویژه دختران دامن زده است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان تایباد بیان کرد: در پایه‌های هفتم و دهم مدارس دخترانه بیشتر شاهد ترک تحصیل هستیم و برای جلوگیری از این اقدام و ایجاد فقر فرهنگی در شهرستان باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی در پایان از درخشیدن دانش‌آموزان تایبادی در کنکور سراسری 98 خبر داد و گفت: امسال نتایج کنکور بسیار مسرت‌بخش بود و برگی دیگر بر افتخارات مردم این شهرستان افزود، قبولی بیش از 200 نفر در رشته‌های مختلف پزشکی، پیراپزشکی، فرهنگیان، فنی و مهندسی و علوم انسانی باعت مباهات آموزشی این منطقه مرزی شده است.

انتهای پیام

captcha