فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست
کد خبر: 3843327
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
آیت‌الله نوری همدانی:

فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست

گروه اجتماعی ــ مرجع تقلید شیعه گفت: جهل، فقر و ظلم زیبنده جامعه اسلامی نیست و نباید در یک جامعه اسلامی این سه مسئله وجود داشته باشد.

فقر زیبنده جامعه اسلامی نیستبه گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله حسین نوری همدانی صبح امروز 28 شهریور در دیدار سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد کشور عنوان کرد: مسئله خدمت به مردم مسئله بسیار مهمی است و در جامعه اثرگذار است؛ امام خمینی کمیته امداد را به عنوان یک شجره طیبه در کشور به امید اینکه فقز در کشور ریشه کن شود، تاسیس کردند.
وی افزود: وجود جهل، فقر و ظلم زیبنده جامعه اسلامی نیست و نباید وجود داشته باشد؛ باید تلاش کنیم فقر جای خود را به علم دهد و غنا جایگزین فقر در جامعه شود؛ همچنین باید ظلم در جامعه اسلامی ریشه کن شود و عدالت در جامعه انتشار یابد.
این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: اقدامات کمیته امداد بسیار مقدس و مهم است و باید در راستای کاهش فقر در جامعه نلاش کنید؛ مردمی بودن اقدامات کمیته امداد از ویژگی‌های این نهاد مقدس است و اعتماد مردم به کمیته امداد بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد بسیار مهم است و باید در این خصوص اقدامات لازم انجام گیرد؛ توانمندسازی نیارمندان یک مهارت است که باید در این خصوص اهتمام ویژه صورت گیرد.
انتهای پیام
captcha