اربعین مانع حذف صدای عاشورا شد
کد خبر: 3843684
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

اربعین مانع حذف صدای عاشورا شد

گروه معارف ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: اربعین نگذاشت صدای عاشورا حذف شود، بلکه همانند بلندگوی عاشورا، توانست صدای مظلومیت امام حسین(ع) را جهانی کند.

اربعین مانع حذف صدای عاشورا شد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی، امروز،۳۰ شهریور در همایش خادمان و دست‌اندرکاران اربعین حسینی که در استانداری خراسان‌شمالی برگزار شد با اشاره به تداوم تأثیرگذاری عاشورا، اظهار کرد: جریان حق یک جریان واقعی و همیشه جاری و ساری است که کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

وی با بیان اینکه شاید دشمن بتواند در این مسیر سنگلاخ ایجاد کند اما راه‌بندان نمی‌شود، به هیاهو دشمن در واقعه عاشورا اشاره کرد که با تبلیغات و سروصدای اضافه، قصد داشتند مظلومیت امام حسین(ع) را در دشت کربلا دفن کنند.

وی ادامه داد: اربعین نگذاشت صدای عاشورا حذف شود، بلکه همانند بلندگوی عاشورا، توانست صدای مظلومیت امام حسین را جهانی کند و امروز در راهپیمایی اربعین، مظلومیت اباعبدالله موج ایجاد کرده است.

یعقوبی از راهپیمایی اربعین به عنوان نمادی یاد کرد که دل‌های عاشق را در یک محل جمع کرده و این عشق و علاقه را به دنیا مخابره می‌کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: انقلاب اسلامی یک طلوع بود و انقلاب ولی‌عصر(عج) طلوع جهانی خواهد بود و امروز ما در بین‌الطلوعین قرار داریم، ازاین‌رو باید خود را برای مسئولیت‌پذیری در حکومت جهانی آماده کنیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه بزرگداشت و شکوه اربعین و خدمت‌رسانی به زائران اربعین، خدمت به دین و اهل‌بیت است و هر قدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم کم است، تأکید کرد: ثواب فراهم کردن مقدمات اسکان، اطعام و دیگر خدمات‌رسانی به زائران اربعین، کمتر از راهپیمایی اربعین نیست.
انتهای پیام

captcha