استقبال قرآنی از دانشجویان در آستانه سال تحصیلی جدید
کد خبر: 3843876
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

استقبال قرآنی از دانشجویان در آستانه سال تحصیلی جدید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، غرفه کانون قرآن و عترت برای استقبال قرآنی از دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در خراسان رضوی جانمایی می‌شود.

استقبال قرآنی از دانشجویان در آستانه سال تحصیلی جدیدراضیه شیبک، دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص برنامه‌های سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در خراسان رضوی اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید و با توجه به تقارن آن با ایام محرم، فضاسازی قرآنی به‌منظور استقبال از دانشجویان به‌ویژه دانشجویان جدیدالورود انجام خواهد شد.

وی افزود: به‌منظور آشنایی دانشجویان جدید نیز غرفه کانون قرآن و عترت در این ایام جانمایی شده که در این غرفه از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های قرآنی نیز ثبت‌نام می‌شود، ضمن اینکه پذیرایی معنوی از جمله رزق معنوی برگرفته از آیات و روایات قرآنی برای این غرفه پیش‌بینی شده است.

دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در راستای بهره‌مندی دانشجویان از برنامه‌های کانون قرآن و عترت، فعالیت‌های کانون در قالب بروشور در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد، ضمن اینکه با ارائه فرم نیز عضوگیری صورت می‌گیرد.

شیبک با اشاره به اینکه هدف اصلی کانون قرآن و عترت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ترویج فرهنگ قرآنی است، بیان کرد: همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در استان دارای کانون قرآن و عترت هستند، اما در برخی به دلیل کمبود اعتبارات این فعالیت کمرنگ‌‎تر است که امیدواریم این مسائل حل شود.

وی در تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اظهار کرد: فعالیت‌های کانون در دو بخش آموزشی و عمومی است که در بخش آموزشی روخانی، روان‌خوانی، قرائت و حفظ قرآن کریم را شامل می‌شود و در بخش عمومی شامل برگزاری محافل قرآنی، برگزاری مسابقات قرآن کریم از مرحله شهرستانی تا کشوری و برگزاری جلسات تفسیر قرآن است.

دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در خراسان رضوی گفت: در خصوص جلسات تفسیر نیز بر حسب نیاز در سطوح مختلف از اساتید دعوت می‌شود و برگزاری محافل قرآنی نیز در دوشنبه‌های قرآنی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص شاخص‌ترین برنامه کانون قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان گفت: از 18 تا 24 آبان‌ماه، مصادف با هفته قرآن و عترت برپایی محافل قرآنی ویژه و برگزاری مسابقات قرآنی در دستور کار قرار دارد.

شیبک اظهار کرد: در ارتباط با فعالیت‌های عمومی در حوزه قرآن و عترت نیز برگزاری کارگاه‌هایی برای کارشناسان و دبیران کانون در دو محور اعتقادی و توانمندسازی پیش‌بینی شده است که در محور اعتقادی به خودسازی و در بخش توانمندی نیز به تقویت روحیه خلاق و ایده‌پروری منجر خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی گفت: برگزاری مسابقات قرآن از جمله فعالیت‌های برجسته کانون قرآن و عترت در خراسان رضوی است که در این راستا همه ساله دانشجویانی از خراسان رضوی به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری می‌شوند.

انتهای پیام

captcha