ضرورت اهتمام حوزه علمیه به سنگر معنویت
کد خبر: 3843907
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

ضرورت اهتمام حوزه علمیه به سنگر معنویت

گروه فرهنگی - مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر جامعه اسلامی و در راس حوزه علمیه بیش از هر زمان بايد به سنگر معنویت اهتمام داشته باشد.

ضرورت اهتمام حوزه علمیه به سنگر معنویت

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان، امروز،31 شهریور در جمع طلاب و حوزویان مدرسه علمیه خواهران شهرستان گرمه، اظهار کرد: امسال آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه با ماه محرم همزمان ‌شده و امیدواریم با توجه به این مسئله، سال تحصیلی جدید بيشتر با یاد و سیره سیدالشهدا (ع) همراه باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه خواهران گرمه ازنظر علمی و فرهنگی به سبب داشتن طلاب با با انگيزه و نشاط علمی و تبليغی در بين مدارس خواهر درخشش بسيار خوبی داشته است.

سالاری مکی با اشاره به آیه 35 سوره مبارکه مائده، گفت: تقوا، توجه به وسائل تقرب به پروردگار و با اين دستمايه‌های معنوی، تلاش مستمر ومجاهدانه لازمه فلاح و سعادت است، سنگری که دشمنان اسلام و جبهه باطل از آن بی‌بهره هستند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: امروز با وجود تبلیغات کاذب دشمنان اسلام و هجمه‌های فراوانی که به اسلام و مسلمین وارد می‌شود باید بیش‌ازپیش و با توسل به خداوند در سنگر معنویت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از دو اهرم توکل و توسل به خدا باید به مجاهدت پرداخت، افزود: در این برهه از زمان که هجمه‌های فراوانی به مسائل دینی و اعتقادی از سوی دشمنان اسلام به مسلمین و اسلام وارد می‌شود، توجه وتوسل به خداوند واهلبيت (ع) از سست شدن پایه‌های اعتقادی جلوگیری می‌کند.

سالاری مکی با اشاره به رسالت حوزویان، اظهار کرد: حب ولایت و تمسك به اهل‌بیت (ع) یکی دیگر از مهم‌ترین اهرم‌های استواری اعتقادات است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی یادآورشد: با وجود تبلیغات دشمنان اسلام و غرب مشاهده می‌کنیم که مسلمانان و دوست داران اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم و در اربعین حسینی از تمام نقاط دور و نزدیک دنیا خود را به عراق می‌رسانند تا در راهپیمایی نجف به کربلا شرکت کنند.

سالاری مکی با تأکید بر فعالیت در فضای مجازی، افزود: فعالیت و تبلیغات در فضای مجازی، مسئله‌ای است که طلاب و روحانیون نسبت به آن مسئولیت سنگینی دارند.

مدیرحوزه علمیه خراسان‌شمالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: معظم له می‌فرماید که اهمیت پرداختن به فضای مجازی به‌اندازه انقلاب اسلامی است و باید در نظر داشت که امروز فعالیت نداشتن در فضای مجازی و وابسته نبودن به آن دیگر فضیلت و نکته مثبتی محسوب نمی‌شود.

سالاری مکی افزود: تقوای گریز، تقوای درست و کارآمدی نیست و باید تقوای ستیز را مدنظر قرار داد و نباید برای در امان ماندن از گزند فضای مجازی و پیامدهای منفی آن از آن گریخت بلکه باید با برنامه‌ریزی و بصیرت بالا با پیامدهای منفی آن جنگید و دیگران را نیز از آن مطلع ساخت.
انتهای پیام

captcha