جهاددانشگاهی دوره‌های تخصصی ویژه نخبگان قرآنی برگزار کند
کد خبر: 3844015
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
شرکت‌کننده طرح دانشجومتدبر قرآن مطرح کرد:

جهاددانشگاهی دوره‌های تخصصی ویژه نخبگان قرآنی برگزار کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سیدمحمدحسین موسوی، قاری ممتاز و دانشجوی رشته عمران دانشکده فنی شهید مفتح همدان، خواستار شد تا با حضور اساتید مطرح کشوری، دوره‌های تخصصی آموزش قرآن از سوی جهاددانشگاهی برگزار و امتیاز ویژه‌ای برای دانشجویان شرکت‌کننده در نظر گرفته شود.

به گزارش ایکنا؛ سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی به‌ عنوان پرچمدار اجرای برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه قرآن در دانشگاه‌ها تاکنون چهل‌و‌پنج دوره طرح «دانشجومعلم قرآن» را با همکاری نهادهای دانشگاهی و فرهنگی برگزار کرده است.

همچنین، دومین سال است که طرح «دانشجومتدبر قرآن کریم» با هدف آشنایی دانشجویان با روش‌های گوناگون تدبر در قرآن و گسترش فرهنگ تدبر در قرآن در بین دانشجویان، فهم بیشتر قرآن در بین دانشجویان و انتقال آن و... برگزار شد.

اما سیدمحمدحسین موسوی، یکی از شرکت‌کنندگان این دوره، متولد سال 1377 و دانشجوی ترم پنجم رشته عمران دانشکده شهید مفتح همدان و اهل کبودرآهنگ است. وی از طریق کانال اطلاع‌رسانی دانشگاه بوعلی‌ سینای همدان و همچنین از سوی یکی از دوستانش با این طرح‌ها آشنا شده است.

وی که برای نخستین بار است که در دوره‌های جهاددانشگاهی حضور پیدا کرده است، اظهار کرد: پس از ثبت‌‌نام از من آزمون ورودی در رشته ترتیل و مفاهیم قرآن اخذ شد و سپس ما را به عنوان پذیرفته‌شدگان این دوره اعلام کردند و در طرح‌ها حضور پیدا کردیم.

موسوی درباره مطالبی که در این دوره ارائه شد، بیان کرد: مطالب به صورت کلی و از سوره‌های جزء سی‌ام قرآن کریم بود تا با مفاهیم این سوره‌ها آشنایی پیدا کنیم تا در دوره‌های بعدی مطالب تکمیلی بیان شود. همچنین مدرس طرح دانشجومتدبر قرآن، محمد صدری و مربی طرح دانشجومعلم، آقای نظامی بود که مطالب را به خوبی و کاربردی بیان می‌کردند.

این دانشجوی رشته عمران اظهار کرد: مطالبی که در دوره ارائه شد برای من کاربردی بود، هر چند اساتید نیز به جزئیات زیاد ورود نمی‌کردند و اذعان داشتند که در دوره‌های بعدی مطالب جزئی‌تر ارائه خواهد شد.

وی که از قاریان ممتاز استان همدان شمرده می‌شود، حدود 10 سالی است که به صورت تخصصی به این امر می‌پردازد و از 11 سالگی در دوره‌های عمومی قرائت قرآن و حفظ حضور پیدا کرد و پس از علاقه‌مندی به رشته قرائت قرآن، این حوزه را به صورت تخصصی تحت نظارت امید درویشی، قاری برجسته شهرستان کبودرآهنگ، ادامه داد.

موسوی پیشنهاد داد که جهاددانشگاهی دوره‌های تخصصی ویژه قاریان نخبه کشوری را مثلاً تحت نظارت استاد غلامرضا شاه‌میوه یا سایر اساتید و دوره تخصصی صوت و لحن را برگزار کند و برای دانشجویان امتیازات ویژه‌ای را در نظر گیرد. البته برگزاری دوره‌های عمومی هم لازم است. همچنین زمان اجرای طرح‌ها فشرده بود و این امر باعث شده بود تا بهره‌مندی کاملی نداشته باشیم. بهتر است این موضوع در دوره‌های بعدی لحاظ شود.


انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha