ورود 3200 دانش‌آموز کاشمری به مقطع ابتدایی
کد خبر: 3844052
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

ورود 3200 دانش‌آموز کاشمری به مقطع ابتدایی

گروه شهرستان‌ها ــ مراسم نمادین جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها امروز همزمان با سراسر کشور 3200 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی و 800 نفر در مراکز پیش‌دبستانی وابسته به آموزش و پرورش برگزار شد.

ورود 3200 دانش‌آموز کاشمری به مقطه ابتداییعلیرضا رئوفی، معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه آئین جشن شکوفه‌ها که در جوار بارگاه امامزاده سیدمرتضی(ع) کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: 3200 دانش‌آموز در بیش از 108 کلاس درس ساماندهی‎ شده‌اند. این تعداد دانش‌آموز پایه اول در 90 مدرسه و 800 نفر در مرکز پیش دبستانی وابسته به آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.

رئوفی عنوان کرد: امروز به طور نمادین 300 نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در جوار امامزاده سید مرتضی(ع) آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند که با اقدامات و رایزنی‌هایی که در قطب شهید مدرس انجام شد، کمبود معلم با نیروهایی که از دیگر شهرستان‌ها به کاشمر خواهند آمد، جبران می‌شود.

معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی تمامی کلاس‌ها تشکیل می‌شود و اگر کلاسی هم فاقد معلم باشد تامین نیرو توسط معاون مدرسه پوشش داده خواهد شد.

وی افزود: از نظر فضای آموزشی در مقطع ابتدایی هیچ مشکلی نداریم اما از نظر نیرو باتوجه به 110 معلمی که تنها در مقطع ابتدایی بازنشسته شدند، مشکلاتی وجود دارد که در حال مدیریت آن‌ها هستیم.

رئوفی عنوان کرد: اکنون از حدود 70مرکز پیش دبستانی تنها حدود 30 مرکز از آموزش و پرورش مجوز دارند و چون امکان نظارت بر سایر مراکز را نداریم، این موضوع مشکلاتی را به خصوص در نحوه آموزش ایجاد کرده است

معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر اظهار کرد: امیدوارم در سال تحصیلی جاری با همکاری مدرسه و انجمن اولیا و مربیان بتوانیم دانش‌آموزان شایسته و فرهیخته‌ای به کشور تحویل دهیم.

انتهای پیام

captcha