دفاع مقدس؛ نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی
کد خبر: 3844080
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

دفاع مقدس؛ نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی

گروه شهرستان‌ها ــ امام جمعه کاشمر گفت: دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است و دفاع مقدس در تاریخ کشور به‌عنوان یک نقطه عطف باقی مانده است.

دفاع مقدس؛ نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر، روز گذشته، 31 شهریورماه در اولین روز از هفته دفاع مقدس در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه کاشمر با وی، اظهار کرد: چون توحید داریم و اهل ولایت و پیرو نائب امام زمان هستیم دشمنان با ما دشمنی‌های بسیاری دارند. دفاع مقدس به‌عنوان حماسه جاودانه‌ای است و ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در برابر کفر و استکبار ایستادند و ندای توحید سر دادند.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی هیچ‌گاه آغاز‌گر جنگ نبوده و نخواهد بود؛ چرا که ایران همیشه به‌دنبال صلح و آزادی بوده و برای همه ملت‌ها عزت و آزادی می‌خواسته است، اما اگر دشمن بخواهد بی‌عقلی و تجاوز کند، بدون‌شک جواب دندان‌شکنی خواهیم داد.

وی دفاع را حق ملت ایران دانست و افزود: در هشت سال دفاع مقدس به اذن خدا از خود دفاع کردیم، در برابر تجاوز دشمن به کشور ایران حق خود می‌داند که از خود دفاع کند. دفاع مقدس نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است، تجربه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس به دست آوردیم این بود که با ایمان به خدا می‌توان در برابر زورگویان مقاومت کرد و به پیروزی رسید.

طباطبایی تصریح کرد: بدون مذاکره و توسل به سایر کشورها و غرب و شرق در میدان جنگ ثابت کردیم که حق با ما است، در این جنگ ثابت کردیم که از سوی دشمن مورد تجاوز قرار گرفته‌ایم. دشمنی که می‎خواست خاورمیانه بزرگ را ایجاد کند و مرزهای ایران را درنوردد از ترس حزب‌الله فرار کرده و عقب‌نشینی کرده  است، این شجاعت و مقاومت به خاطر درس‌هایی بوده که حزب الله از دفاع مقدس گرفته است.

امام جمعه کاشمر افزود: همه مسئولان باید حماسه دفاع مقدس را همانند حماسه کربلا زنده نگه دارند؛ چرا که نیاز داریم که حماسه دفاع مقدس را به نسل آینده و جوان منتقل کنیم. امروز به برکت دفاع، ایران کشوری قدرتمند شده و آمریکا جرأت اینکه در خلیج‌فارس به ایران چپ نگاه کند را ندارد و در این میان محتاج بازآموزی حماسه‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستیم.

برگزاری 80 برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس

در ادامه این دیدار علی یعقوبیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر طی سخنانی گفت: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزاری بیش از 80 برنامه مختلف فرهنگی، سیاسی، ورزشی توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در نقاط مختلف شهرستان برنامه‌ریزی‌شده است که برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها، برگزاری اردوهای جهادی، نواختن زنگ مهر حسینی در مدارس، همایش بصیرتی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، مسابقات فرهنگی و ورزشی ازجمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی دفاع مقدس را نوعی معجزه دانست و اظهار کرد: دشمنان آمده بودند تا انقلاب، دین، ارزش‌ها و هویت ما را از بین ببرند، اما ملت بزرگ ایران، رزمندگان و جوانان با خون خود در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کردند.

انتهای پیام

captcha