آیین پایانی دومین سوگواره ملی اربعین در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود
کد خبر: 3844659
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

آیین پایانی دومین سوگواره ملی اربعین در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ نخستین نشست دومین سوگواره ملی علمی، فرهنگی و فرهنگی اربعین، امروز دوم مهرماه در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شد.

آیین پایانی دومین سوگواره ملی اربعین در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، نخستین نشست دومین سوگواره ملی علمی، فرهنگی و فرهنگی اربعین، امروز دوم مهرماه در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شد.

عبدالرحیم هوشمند،  معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در این نشست با اشاره به واگذاری اجرای دومین دوره سوگواره ملی اربعین به این دانشگاه، اظهار کرد: برگزاری این سوگواره وظیفه سازمانی و عقیدتی ماست. مخاطبان این برنامه عموم دانشگاهیان هستند، البته بیشتر ارسال‌کنندگان آثار به دبیرخانه سوگواره، دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور بوده‌اند.

وی افزود: هدف از برگزاری دومین سوگواره ملی اربعین این است که پیام عاشورا و مشارکت دانشگاهیان در بازتاب پیاده‌روی عظیم اربعین، در قالب‌های فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی به مخاطبان به‌ویژه دانشجویان منتقل شود.

همچنین علی یاری، مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز هم در این نشست با اعلام پایان داوری آثار ارسالی به دبیرخانه دومین سوگواره ملی اربعین، گفت: از آغاز فراخوان شرکت در این رویداد تا کنون جمعاً 662 اثر در بخش‌های مختلف اعم از شعر، دلنوشته و خاطره، پایان‌نامه، عکس، فیلم کوتاه، کلیپ و نماهنگ به دبیرخانه ارسال شده که پس از داوری تخصصی آثار در هر بخش، 23 اثر برگزیده شده است.

وی ادامه داد: به منظور برگزاری هرچه شایسته‌تر این رویداد، کارگروه‌هایی با عنوان تبلیغات و تشریفات، مراسم اختتامیه، پشتیبانی، روابط عمومی و انتشارات، سمعی و بصری، اسکان و پذیرایی و نمایشگاه عکس در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز شکل گرفته است.

گفتنی است، آیین پایانی دومین سوگواره ملی اربعین و برپایی نمایشگاه عکس محرم، ساعت 10 دوشنبه 15 مهرماه با حضور معاون و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مسئولان استانی و دانشگاه شهید چمران اهواز در تالار دانشکده کشاورزی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

captcha