۵ موکب از سوی مردم سبزوار برپا می‌شود
کد خبر: 3844949
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی؛

۵ موکب از سوی مردم سبزوار برپا می‌شود

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار گفت: در سال جاری از سمت مردم این شهرستان ۵ موکب در ایام اربعین برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی در عراق برپا خواهد شد.

برپایی 5 موکب از سوی مردم سبزوار برای خدمات‌رسانی به زائرین حسینیعلی‌اکبر دلبری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی در سال جاری 5 موکب از سبزوار در کربلا و مرز بعد ازمهران در خاک عراق خدمات‌رسانی به زائران را انجام خواهند داد که از این تعداد، 4 موکب در کربلا و 1 موکب نیز در مرز مهران داخل خاک عراق از 18 مهرماه مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این موکب‌ها خدمات‌رسانی به زائران حسینی را تا دو روز بعد از اربعین بر عهده خواهند داشت، افزود: یکی از موکب‌ها در کربلا ویژه بانوان برپا می‌شود.

دلبری بیان کرد: این موکب‌ها روزانه 200 هزار پرس غذا در سه وعده به زائران حسینی تحویل می‌دهند و کار اسکان 40 هزار نفر را در مدت 10 روز ایام اربعین بر عهده دارند، همچنین شهرستان‌های جوین، داورزن، جغتای و خوشاب موکب‌های جداگانه در این ایام برپا می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار با اشاره به اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده برای ایام اربعین حسینی جمع‌بندی نشده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ساخت و بازسازی صحن حضرت زینب(س) در کربلا 120 میلیون تومان توسط مردم این شهرستان کمک شده است.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند برای تحویل اجناس خوراکی جهت زائران اربعین در موکب‌ها به دفتر این ستاد در خیابان قاضی‌زاده سبزوار مراجعه و یا از طریق شماره حساب‌های اعلام شده کمک‌های نقدی خودشان را واریز کنند.

انتهای پیام

captcha