برگزاری کنفرانس آمادگی برای حج 1441 در بمبئی
کد خبر: 3845129
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

برگزاری کنفرانس آمادگی برای حج 1441 در بمبئی

گروه بین‌الملل ــ کنفرانس دو روزه حج به منظور فراهم آوردن تسهیلات بیشتر در حج 1441 هجری قمری، چهارشنبه، سوم مهرماه، در شهر بمبئی آغاز شد.

به گزارش ایکنا از هند؛ مراسم افتتاحیه این کنفرانس دو روزه که از دیروز، سوم مهرماه، آغاز شده با سخنرانی «اوصاف سعید»، سفیر هند در عربستان سعودی و دبیر مشترک امور اقلیت‌های هند برگزار شد.

در این کنفرانس مسئولان کمیته حج و اعضای کمیته‌های امور حج وابسته به دولت هند از سراسر کشور  اظهار کردند که عملکرد حج در چند سال گذشته بهبود یافته است و تلاش‌های بیشتری نیز صورت خواهد گرفت تا حج سال آینده با تسھیلات بھتری انجام شود.

سفیر هند در عربستان سعودی در سخنان خود ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حج امسال و بیان نقاط ضعف و قوت در ایام حج، اظهار داشت: برای اولین بار در طول تاریخ، امسال، دویست هزار نفر از مسلمانان هند به حج مشرف شدند که این برای کشور جای افتخاراست.

وی افزود: بعد از اندونزی بیشترین تعداد زائران از هند بوده  و این پیام خوبی برای سراسر جهان است که چنین تعدادی از زائران مسلمان از هند به حج مشرف شده‌اند.

اوصاف سعید با اشاره به اینکه با وجود تعداد زیاد حجاج هندی، حج 2019 با نظم کامل و هماهنگی خوب به پایان رسید، افزود: این امر به دلیل روابط خوب دو جانبه بین هند و عربستان سعودی امکان پذیر شدہ و مختار عباس نقوی، وزیر امور اقلیت‌ها نیز شخصا بر عملیات حج نظارت کامل داشته است.

سفیر هند در عربستان ادامه داد: پیشنهادات ارائه شده  از سوی نمایندگان و اعضای کمیته‌های حج دولت هند در نظر گرفته خواهد شد و تلاش می‌کنیم که این پیشنهادات با تمام توان عملی شود اما باید در نظر داشته باشیم که دنیا در حال تغییراست و تغییرات دیجیتالی نیز در امور حج در حال وقوع است، لذا باید برنامه‌ھا و دستورالعمل‌ھای آیندہ را نیز بر همین اساس آماده کرد.

سعید با اشاره به اینکه دولت عربستان سعودی تصمیم دارد تا ساختمان‌های جدیدی را در عرفات و منا احداث کند، گفت: از این پس حجاج در منا نیز می‌توانند اقامت داشته باشند و از این تسھیلات بھرہ‌مند شوند. 

وی با اشاره به تأخیر در پروازهای هواپیمایی هند، تأکید کرد: در سال آینده نباید هیچ تأخیری در پروازها وجود داشته باشد بدین منظور، مسئولیت ویژه‌ای به «ایر ایندیا» داده خواهد شد، زیرا این شرکت هواپیمایی مسئولیت خود را به خوبی انجام نداده و باعث ساعت‌ھا انتظار برای زائران در فرودگاہ‌ھا شدہ است.

انتهای پیام
captcha