خاطرات و واقعیت‌های دفاع مقدس در قالب هنر بیان شود
کد خبر: 3845189
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

خاطرات و واقعیت‌های دفاع مقدس در قالب هنر بیان شود

گروه شهرستان‌ها ــ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم سبزوار گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس از امساک خودداری کنند و وقایع این دوران را بیان و هنرمندان در قالب و فرمی زیبا به رشته تحریر و نمایش درآورند تا برخی از افراد نتوانند واقعیت‌های جنگ را تحریف کنند.

خاطرات و واقعیت‌های دفاع مقدس در قالب هنر بیان شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسینی عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام، شامگاه چهارم مهر در مسجدالغدیر سبزوار، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اولین موضوعی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده است، تمامیت ارضی کشور است، اگر فرهنگ دفاع مقدس در تمام بخش‌های کشور حاکم شود بر مشکلات غلبه خواهیم کرد و فرهنگ شهید و شهادت که برگرفته از عاشورای حسینی است باید به نسل امروز و و نسل‌های بعدی توسط رزمندگان اسلام که حاضر در میدان بودند منتقل شود.

وی با تاکید بر داشتن وحدت و همدلی در کشور و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل امروزی ادامه داد: برخی از رزمندگان دفاع مقدس که مدعی هستند برای اخلاص خاطراتشان را بیان نمی‌کنند باید از امساک پرهیز و واقعیت‌های جنگ را بیان کنند تا برخی نتواننند به تحریف آن بپردازند. اگر با خدا باشیم و همانند دوران دفاع مقدس اخلاص در کار داشته باشیم، قطعا در همه مقاطع پیروز خواهیم شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشار به رویش‌های انقلاب بیان کرد: معنای جوانگرایی در کشور کنار گذاشتن مدیران و افراد با تجربه در کشور نیست و باید وقایع دوران دفاع مقدس همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند با ابزار هنر معرفی و ماندگار شود و برای ماندگاری یک اثر خوب قالب و فرم آن و محتوای جذاب داشته باشد که دوران دفاع مقدس سرشار از این آثار است.به غیر از اینکه قرآن کلام خدا است، یک اثر بسیار زیبای هنری را نیز شامل می‌شود که دلنشین و جذاب است و با تلاوت آن انسان را به سمت خودش می‌کشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعد از دوران جنگ برخی مدعی خردگرایی و ارتباط و تعامل با دنیا شدند، برخی لیبرال‌ها و مدیرانی که با تفکر غربی در کشور مسئولیت گرفتند، باعث مشکلات عدیده‌ای در داخل کشور شده‌اند که به راحتی می‌توان از ابتدای انقلاب کارنامه آنان را بررسی کرد.

حسینی با اشاره به نظر سنجی‌هایی که انجام شده و نشان از حمایت مردم از نیروهای انقلابی و بیزاری و نفرت از تفکرات غربی و وادادگی برخی از افراد در مقابل غربگرایان دارد، بیان کرد: براساس گفته کارشناسان اقتصادی ارز 4200 تومانی فسادزا است و حدود ۲۰میلیارد دلار از طریق این ارز در کشور به هدر داده شده است و بخشی از آن معلوم نیست کجا رفته و چوبش را مردم مستضعف و محرومین می خورند.

وی خاطرنشان کرد: اروپا همان راه آمریکا را طی می‌کند و خواستار تعلیق دائمی هسته‌ای ایران و کاهش برد موشک‌های ایران است، برای مبارزه با فساد و غارتگران بیت‌المال باید قوه قضائیه با قاطعیت برخورد کند و با هرکسی که در پشت هر تابلو سیاسی مخفی شده برخورد شود و قرار نیست هر فردی که بر سر سفره انقلاب نشست هر کاری که دوست داشت انجام بدهد و به کسی پاسخگو نباشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حذف نام شهدا از اتوبان تهران- قم در سال‌های گذشته و حذف نام آن‌ها در تهران و برخی از شهرستان‌ها، تصریح کرد: نیروهای انقلابی وظیفه سنگینی برای جلوگیری از این گونه اقدامات بر عهده دارند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، باید نام شهدا در هر کوی و برزن بدرخشد.
انتهای پیام

captcha