۸ سال دفاع مقدس؛ یک شجره طیبه در سربرگ انقلاب اسلامی
کد خبر: 3845416
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

۸ سال دفاع مقدس؛ یک شجره طیبه در سربرگ انقلاب اسلامی

گروه شهرستان‌ها ــ امام جمعه تایباد گفت: به برکت این نظام و روحیه ایثارگر و جهادی جوانان این مرز و بوم، از هشت سال دفاع مقدس یک شجره طیبه در سربرگ انقلاب اسلامی به‌وجود آمد.

8 سال دفاع مقدس مانند یک شجره طیبه در سربرگ انقلاب اسلامی است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد امروز، 6 مهرماه در همایش اخوت و برادری بین کارفرما و کارگران که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در کارخانه آرد نگین شهر کاریز این شهرستان برگزار شد، گفت: امام علی(ع) مردم را به داشتن تقوا و نظم سفارش کرده‌اند و همین تقوا و ایثار و داشتن روحیه شهادت‌طلبی در جوانان باغیرت ایرانی سبب شد هشت سال جنگ نابرابر با کشور عراق منجر به پیروزی ایرانیان شود.

وی افزود: اگر مردم در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی در خانواده تقوای الهی پیشه کنند، موفق خواهند بود و تمام کارها بر پایه این اصل استوارتر می‌شود.

خطیب جمعه تایباد با تأکید بر فرموده مقام معظم رهبری بیان کرد: ایشان دفاع مقدس را مظهر ایثار و ازخودگذشتگی معرفی کردند و همین سرمایه بی‌بدیل که همچون گنجی عظیم در اختیار همگان است برای نسل‌های بعد از جنگ هزاران درس و پیام نهفته دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: دفاع، مقاومت، خدمت صادقانه، رضایت مردم، اقتدار ملی، تولید داخلی و ملی، اقتدار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله میوه‌های شجره طیبه دفاع مقدس هستند تا با بهره‌مندی از آن‌ها درس زندگی بگیریم.

ملکی اظهار کرد: اگر هر یک از مدیران امروز با فکر دفاع مقدس پا در عرصه فعالیت اقتصادی بگذارند، بی‌شک خواهند دانست که در این برهه از زمان در میدان جنگی دیگر با طرح اقتصادی و فرهنگی باید مقابل دشمن ایستادگی کنند.

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت همت همگانی می‌طلبد

در ادامه محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد گفت: جوانان، مردان و زنان باغیرت ایرانی 39 سال پیش در جنگی نابرابر با داشتن روحیه ایثار و شهادت در مقابل دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند دشمن به حریم کشورشان دست‌درازی کند.

وی افزود: اگر عده‌ای شهید، جانباز و یا اسیر شدند برای این بود که خلوص نیت داشته و وظیفه خود را در برابر دفاع از کشور انجام دادند اما وظیفه بازماندگان از جنگ انتقال میراث شهدا و هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های بعد از جنگ برای راهبرد این اقدام همت همگانی نیاز است.

وی اظهار کرد: مدیران اقتصادی می‌توانند با فکر و اندیشه و ایجاد زمینه‌های لازم برای تقویت بنیان اقتصادی کشور گام بردارند و باری دیگر فتنه‌های دشمنان را با پاسخ‌های دندان‌شکن خنثی کنند.

ایجاد اشتغال در منطقه هدف اصلی تولید است

یحیی عسلی، مدیر کارخانه آرد نگین تایباد در این همایش گفت: یکی از اهداف اصلی این مدیریت سرمایه‌گذاری در مناطق محروم جهت ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در راستای تولید ملی افزود: از زمان جنگ تاکنون برای دفاع از سرمایه‌های کشور با هدف تولید ملی و رونق اقتصادی چهار کارخانه ماکارونی و آرد در چهار شهرستان گناباد، کلات، تربت‌جام و خواف راه‌اندازی و احداث شده که زمینه اشتغال برای 300 نیروی بومی را در هر منطقه فراهم کرده است.

این کارآفرین و سرمایه‌گذار در تایباد بیان کرد: کیفیت و رضایت مشتری شعار این مدیریت است و تمام تلاش خود را در راستای تولید بهتر انجام می‌دهیم تا بتوانیم گامی در راه حفظ ارزش‌های نظام مقدس اسلامی برداریم.

یادآور می‌شود، همایش اخوت و برادری بین کارفرما و کارگران به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، اعضای شورای اداری شهرستان و شهردار شهر کاریز در کارخانه آرد نگین این شهر برگزار شد. یحیی عسلی برادر دو شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام

captcha