استقرار نظام، مرهون حضور گسترده مردم است
کد خبر: 3845460
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

استقرار نظام، مرهون حضور گسترده مردم است

گروه شهرستان‌ها ــ فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه فضای جامعه به عطر شهدای کربلا و دفاع مقدس معطر است، گفت: پیروزی و استقرار نظام مقدس انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، گسترش افکار انقلاب اسلامی و ... مرهون حضور گسترده مردم است.

پیروزی هشت سال دفاع مقدس مرهون حضور گسترده مردمی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، در همایش رزمندگان و بسیجیان هشت سال دفاع مقدس که شامگاه گذشته، پنجم مهرماه در محل هیئت رزمندگان کاشمر برگزار شد، با اشاره به اینکه هر کجا مردم حضور داشته باشند و نگاه انقلابی حاکم باشد آنجا برکت خواهد داشت، افزود: عرصه‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی، امنیتی، سیاسی و... باید مبتنی بر حرکات مردمی دنبال شود و به‌دنبال حزب و گروه نباشیم. از رفتن به‌دنبال حزب و گروه تجربه خوبی نداریم، جریانات مردمی در نظام و انقلاب اسلامی فراوان و مورد اعتماد آحاد مردم است.

وی ادامه داد: جریانات مردمی جز خدمت به نظام اسلامی و اسلام هیچ هدف دیگری ندارند، مکررأ باید نسبت ما با دفاع مقدس مرور و بازخوانی شود؛ چرا که نسبت ما با دفاع مقدس تکلیفی است، مدیون دفاع مقدس هستیم و این دین را مکررأ باید یادآوری کنیم و مستمرأ به سمت ادای این دین حرکت کنیم.

نظری بیان کرد: یکی از کارهایی که مستمرأ در خصوص دفاع مقدس باید انجام دهیم تکریم و احترام نمادها و شاخص‌های دفاع مقدس است که شهدا، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان هستند؛ چرا که اگر راه را گم نکنیم و از مسیر نظام مقدس اسلامی منحرف نشویم، نیازمند این نمادها و شاخص‎ها هستیم، برجسته‌سازی شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران موجب می‎شود این شاخص‌ها برجسته شود.

برخی افراد علاقه‌ای به درخشندگی شهدا در جامعه ندارند

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با انتقاد از اینکه برخی افراد علاقه‌ای به برجستگی و درخشندگی شهدا در جامعه ندارند، گفت: متأسفانه گاهی مواقع اسم شهدا را از روی تابلوها حذف و یا مجالس شهدا را ضعیف می‌کنند. اگر به دفاع مقدس می‎پردازیم برای قدرت گرفتن و کسب روحیه و افتخار است، در حالی که دفاع مقدس اثراتی را در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی داشته اما می‌تواند در آینده هم قدرت‌آفرین باشد.

نظری در ادامه به نقش امامت، ولایت و رهبری در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: چون تازه انقلاب کرده بودیم نه تنها در ابتدای جنگ تحمیلی از یک استحکام حکومتی و نظام سیاسی برخوردار نبودیم و یک آمادگی دفاعی نظامی مطمئنی نداشتیم بلکه وضعیت اقتصادی و امنیتی هم مناسب نبود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: به رغم اینکه در ابتدای جنگ دشمن در اوج قدرت، دارایی، اطمینان و پشتوانه و ما در اوج نابسامانی و نداری بودیم و جنگ صدام موجب شد شوک بزرگی به کشور وارد شود، اما امام راحل با جمله ساده و تعیین کننده خود که «دزدی آمده سنگی زده و فرار کرده» در ایجاد آرامش و تعادل در جامعه تأثیر بسیاری گذاشتند.

وی اظهار کرد: تراز، رتبه و جایگاه نبرد هشت سال دفاع مقدس را امام راحل، الهی کردند، مردم با تمام توان و براساس فرمان امام راحل جبهه‌ها را پر کردند. این مبارزه، مبارزه میان حق و باطل بود و باید به‌واسطه خود مردم ایستادگی و مقاومت صورت می‌گرفت.

وی با اعلام اینکه جنگ دستاوردهای بسیاری برای جمهوری اسلامی ایران داشت، گفت: به رغم اینکه چندین سال از جنگ گذشته اما همچنان کفر، استکبار و آمریکا هستند و قصد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند و این نشان می‎دهد جنگ تمام نشده است.

نظری عنوان کرد: برخلاف گذشته دیگر برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازی نیست تنها در آبادان، شلمچه، چذابه، فکه و... بجنگیم بلکه این جبهه گسترش یافته است، دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی کرده‌اند. اینکه دیگر نیازی نیست برای دفاع از این نظام، مردم و کشور در خانه خود با دشمن بجنگیم جای افتخار دارد و از موفقیت‎های نظام است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه امروز خطوط عملیاتی، مقدم و دفاعی ما از نظام اسلامی در کناره‎های مدیترانه، دریای سرخ، باب المندب و... است، اظهار کرد: اینکه در حال حاضر لبنان، فلسطین، عراق و سوریه و دیگر کشورها در برابر استکبار مشغول نبرد هستند این قدرت نظام اسلامی را می‌رساند.

وی افزود: آن روز در برابر هجوم گسترده ایادی استکبار با سلاح‌های معمولی مجبور بودیم مقاومت کنیم امروز آن‌ها به سلاح‌های راهبردی و موشک‌هایی با برد چندین هزار کیلومتر تبدیل شده‌اند و دنیای استکبار در مقابل نظام اسلامی مکرراً وادار به عقب‎نشینی شده است.

تلاش دشمن برای ملاقات با رئیس جمهور ناشی از قدرت رزمی است

نظری با بیان اینکه امروز کرنش‌های دشمن را در مقابل نماد این مردم می‌بینیم، افزود: اگر امروز دشمن دربه‌در به‌دنبال ملاقات و عکس گرفتن با رئیس جمهور این ملت هستند ناشی از قدرت رزمی و مبارزه مردم، نه حرف و چانه‌زنی و دیپلماسی است. در مقابل نمادهای استکبار باید مغرورانه ایستادگی کرد، تعامل و دست و خوش و بش با آن‌ها اصلاً جایگاهی ندارد و بدون شک راه آینده ما با این قدرت و اقتدار هموارتر است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) این اقتدار را نتیجه هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان کرد: آنچه تاکنون به دست آمده در نتیجه مبارزه بوده نه مذاکره، ما راهی جز مبارزه با استکبار برای رسیدن به اهداف انقلابی خود نداریم. قطعأ مذاکره بدون اتکاء به اقتدار و قدرت مذاکره را کسی تحویل نمی‌گیرد، اگر آن‌ها به‌دنبال شخصیت‌های رسمی و مسئولان ایران هستند در نتیجه قدرتی ا‎ست که در سنگرهای خطوط مقدم جبهه مقاومت تولید می‌شود.

نظری اظهار کرد: امروز از این جبهه مقاومت ندای تبعیت و اطاعت از امام امت و امام حاضر به گوش می‌رسد، امروز شمر و یزید زمانه را باید برجسته‌سازی کنیم، نباید با آن‌ها وارد تعامل و گفت‌وگو شد، چون ماهیت آن‌ها استکباری است.

اقتصاد مقاومتی تنها با شعار پیاده‌سازی نمی‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر در حوزه اقتصاد نگاه و مدیریت انقلابی حاکم باشد و تصمیمات مردمی و انقلابی بگیرند و تنها شعار ندهند، مشکلات رفع می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها با شعار پیاده‌سازی نمی‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: این مشکلات با ظرفیت‌هایی که در اختیار این کشور قرار دارد به سرعت و توسط خود مردم حل می‌شود، برای حل مشکلات نیازمند رئیس جمهوری، نماینده، مدیر و رزمنده انقلابی هستیم. نماد این انقلابی بودن خط مبارزه و مقاومت است، اگر کسی مقاومت و مبارزه را در دستور کار خود قرار دهد و به مردم متصل شود مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha