اعتماد و مهربانی؛ عناصر سرمایه اجتماعی دفاع مقدس
کد خبر: 3845680
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

اعتماد و مهربانی؛ عناصر سرمایه اجتماعی دفاع مقدس

گروه فرهنگی ــ استاندار لرستان با اشاره به این‌که رزمندگان در دفاع مقدس به‌دنبال رقابت نبودند، گفت: اعتماد و مهربانی مهم‌ترین عناصر سرمایه اجتماعی دفاع مقدس بود.

استانداربه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس لرستان که امروز یک‎شنبه، هفتم مهر در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خرم‎آباد برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس بر لزوم تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید و اظهار کرد: امروز نیاز حضور یادگاران دفاع مقدس برای ایجاد اعتماد و امید در جامعه بیش‌ از هر زمان دیگری است.

وی با طرح این سؤال که چرا ما جلسات تکریم شهدا را نیاز داریم، ادامه داد: این امر پاسخ‌های فراوان و دلایل منطقی زیادی دارد که هر کدام در جای خود قابل توجه است.

خادمی بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس و استفاده از روش‌های جلب مشارکت مردم در آن زمان را از عوامل برگزاری مراسم تکریم شهدا برشمرد و گفت: از دلایلی که ما را ملزم به برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهدا می‌کند آشنایی بیشتر و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است.

استاندار لرستان با طرح این سؤال که آیا سرمایه اجتماعی ایران در دفاع مقدس امروز حفظ شده است، بیان کرد: دفاع مقدس صاحب بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی بود این در حالی‌است که مرتبط‌ترین موضوع با توسعه، سرمایه اجتماعی است هرجا سرمایه اجتماعی تقویت شد توسعه پیشرفت می‌کند کمااینکه توسعه امروز به سنگ و سیمان نیست بلکه توسعه در فکرها و ذهن‌هاست

وی با ذکر این مطلب که سرمایه اجتماعی ما نسبت به زمان دفاع مقدس کاهش پیدا کرده است، مهم‌ترین عنصر در سرمایه اجتماعی دفاع مقدس را اعتماد و مهربانی دانست و یادآور شد: ایثارگران در دفاع مقدس به‌دنبال رقابت نبودند کسانی‌که جلو بودند به فکر عقبی‌ها بودند و همه ملت با هم بودند؛ چراکه امام امت تمام اقشار را در دفاع مقدس در کنار هم نگه داشت.

خادمی ایجاد حس اعتماد ملت نسبت به همدیگر را بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس دانست و افزود: رزمندگان امروز باید به عرصه میدان وارد شوند؛ چراکه امروز برای توسعه کشور، رفاه مردم و مقابله با توطئه‌های دشمنان باید سرمایه اجتماعی دفاع مقدس احیا شود.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که حضور رزمندگان از تمام‌ جهات نعمت است، ادامه داد: مهربانی‌های جبهه و از خودگذشتگی‌ها در دفاع مقدس باید در سطح جامعه وارد شود؛ چراکه این عوامل موجب امید در جامعه است.

انتهای پیام

captcha