با حضور 379 ناشر؛ نهمین نمایشگاه کتاب کردستان برپا می‌شود
کد خبر: 3846132
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

با حضور 379 ناشر؛ نهمین نمایشگاه کتاب کردستان برپا می‌شود

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، گفت: نهمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور 379 ناشر مستقل، کشوری، استانی و اقلیم کردستان از 10 مهرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در سنندج برپا می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، هشتم مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه تاکنون برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای برپایی بهتر نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به گلایه‌های ناشران شرکت کننده در هشتمین دوره نمایشگاه کتاب از نامناسب و ناکافی بودن غرفه‌ها، امسال تا کنون 218 غرفه برای ناشران آماده شده است.
وی افزود: تا کنون 156 ناشر مستقل، 90 نمایندگی ناشر از سراسر کشور، 12 ناشر استانی و ۱۳ ناشر از اقلیم کردستان، برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: با حضور این تعداد ناشر از اقلیم کردستان، 2 هزار و 500 عنوان از 50 هزار جلد کتاب وارد نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان می‌شود.
وی ادامه داد: برای اینکه نمایشگاه همچون سنوات گذشته، فقط به چند روز برگزاری مختص نشود و بن‌های نمایشگاه نیز باطل نشود، تعدادی از کتابفروشی های سطح استان در سامانه به عنوان نمایشگاه همراه نمایشگاه، ثبت نام کرده‌اند که در این صورت شهروندان تا یک ماه بعد هم می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را در سطح شهر خریداری کنند.
رستمی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب با ۳۰ درصد تخفیف در خدمت مردم است که ۲۰ درصد این میزان، توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارت‌ها لحاظ و ۱۰ درصد هم به عنوان پایه توسط ناشران حاضر در نمایشگاه عرضه می‌شود.
وی افزود: بخش علمی و برنامه‌های جنبی نمایشگاه، شامل 8 برنامه تخصصی و علمی با حضور اساتید دانشگاه، هیات های علمی و افراد برجسته حوزه کتاب که از غرب کشور دعوت شده‌اند، است.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، بیان کرد: در راستای واگذاری تصدی‌گری دولت، اجرای بخشی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه به انجمن‌های مرتبط فرهنگی و هنری سطح استان سپرده شده است که از جمله می‌توان به برپایی شب شعر کُردی با حضور شاعران کُرد استان‌های کرمانشاه و ایلام، همایش کُردی فرهنگ آیینی و پایداری و نقش رسانه و جوانان در ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در روز افتتاحیه پروفسور ملکیان، حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر اقلیم کردستان با هیات همراه، از مهمانان ویژه افتتاحیه هستند عنوان کرد: همچنین در این روز از ۱۶ نفر، شامل دو نفر ناشر، دو نفر مترجم، دو نفر مؤلف، دو نفر حوزه کودک، دو نفر از مروجان کتاب و کتابخوانی، دو نفر حوزه کودک و چهار نفر از جام باشگاه‌های کتاب استان کردستان، تقدیر می‌شود.
رستمی، از رونمایی ویژه 17 کتاب که از تازه‌های نشر با ارزش در کردستان هستند خبر داد و گفت: رسانه‌ها باید با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و مشکلات پیش روی ناشران، که نقش کتاب در جامعه را کم اهمیت کرده است، در راستای احیای اهمیت کتاب و کتابخوانی بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha