هادی فردوسی به عنوان دبیر همایش شاعران انقلاب اسلامی فارس انتخاب شد
کد خبر: 3846220
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

هادی فردوسی به عنوان دبیر همایش شاعران انقلاب اسلامی فارس انتخاب شد

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس از انتخاب هادی فردوسی به عنوان دبیر همایش شاعران انقلاب اسلامی این استان خبر داد و گفت:‌ فردوسی یكی از شاعران مطرح و شناخته شده استان فارس است كه شعرهای او در كتاب‌های درسی دوره دبستان نیز آمده است.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قیصری، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس امروز، 8 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: هادی فردوسی از شاعران شناخته شده و مطرح شعر انقلاب اسلامی است كه به عنوان دبیر همایش شاعران انقلاب اسلامی استان فارس انتخاب شد.
وی افزود: انتشار شعرهای او در کتاب‌های درسی دوره دبستان اتفاق مهمی است که نشان‌دهنده عمق غنای آثار وی در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان است خصوصا که وی مفاهیم دینی و انقلابی را با این زبان روشن بیان می‌کند.
قیصری ادامه داد: در دو نوبت شعرخوانی وی در حضور مقام معظم رهبری ایشان شخصاً خواستار شعرخوانی این شاعر جوان شد لذا به پیشنهاد واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس برای گردهمایی شاعران انقلاب اسلامی وی را به عنوان دبیر برگزیدیم.
وی گفت: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اعتماد به نسل جوان در گام دوم انقلاب اسلامی مقرر شد یکی از چهره‌های جوان و خوشنام شعر انقلاب اسلامی مسئولیت این نشست را بر عهده بگیرد از این رو این مسوولیت به فردوسی سپرده شد.
هاشم کرونی، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس نیز گفت: خوشبختانه سطح کارشناسی ادبیات در حوزه هنری فارس بالاست و حضور معاون فرهنگی هنری حوزه از عرصه ادبیات بر این غنا افزوده است.
وی افزود: از ابتدای سال پیشنهاد برگزاری نشست‌های نیم سالانه شعر و داستان انقلاب اسلامی برای سال جاری داده شده بود که نهایتا از میان چهره‌های جوان استان هادی فردوسی که در عرصه‌های شعر کلاسیک و شعر کودک و نوجوان توانمند است برای این نشست به معاون فرهنگی پیشنهاد شد که نهایتا مورد تایید قرار گرفت.
کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس در پایان گفت: حضور هادی فردوسی به عنوان شاعری جوان اما توانمند و شناخته شده می‌تواند ما را در شناخت وضعیت ادبیات انقلاب اسلامی یاری کند چرا که در این گردهمایی به دو وجه تحلیل وضعیت امروز ادبیات انقلاب اسلامی در فارس و بازخوانی آخرین سروده‌های شاعران تمرکز کرده‌ایم.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha