مسئولان شکم سیر، به نصرت الهی ایمان ندارند
کد خبر: 3846238
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲
حجت‌الاسلام پناهیان:

مسئولان شکم سیر، به نصرت الهی ایمان ندارند

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تبعیت از ولایت رمز پیروزی مقاومت است، گفت: ایمان به نصرت الهی موجب قدرت‌مندی ملت می‌شود؛ ولی وقتی یک مسئول، شکم سیر دارد و مانند مردم گرسنگی را تحمل نکرده، نه تنها صداقت ندارد بلکه هیچ عهد و پیمانی با خدا ندارد.

مسئولین شکم سیر، به نصرت الهی ایمان ندارندبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته، هشتم مهر در آیین اولین گرامیداشت شهید هادی نصرالله که با حضور خانواده سید‌حسن نصرالله و جوانان بیش از 60 کشور جهان و آیات عظام در مجتمع امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، با اشاره به آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلً؛ از ميان مؤمنان مردانى‏‌اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آن‌ها در انتظارند و هرگز عقيده خود را]تبديل نكردند»، (احزاب/23)، گفت: خداوند متعال در این آیه به صداقت عهد و پیمان تأکید و تصریح می‌فرماید دو نشانه صداقت در عهد، شهادت در راه خدا و انتظار شهادت است.

وی افزود: شهادت 230 هزار جوان سبب تداوم ولایت فقیه و انقلاب اسلامی شد و بر اساس آمارهای به دست آمده هر 230 هزار شهید 4 مرتبه بر پیروی از ولایت رهبری تأکید کرده‌اند و چه بسا می‌توان گفت ملت ایران در دوران جنگ ولایت‌مدار شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در تاریخ امامت و ولایت ائمه(ع)، بارها عهدشکنی منافقین و چالش‌های فراوانی به وجود آمده‌ است اما در زمان انقلاب شاهد بودیم که در جریان انتقال ولایت از یک امام انقلاب به امام دیگر انقلاب هیج تزلزلی در جمهوری اسلامی ایران رخ نداد و با وجود دشمنی‌ها و اختلاف نظرها برای اولین بار در جریان انتقال امامت هیچ مشکلی در جامعه پدید نیامد و بلکه روز به روز ولایت‌مداران مستحکم‌تر شدند و علت این امر، خون پاک شهیدان است.

پناهیان یادآور شد: در 10 سال اول انقلاب 230 هزار شهید قاطعانه در وصیت‌نامه‌های خود از پیروی از ولایت فقیه صحبت کردند و چنان‌چه طلاب نیز در ادامه مسیر شهدا به معلمی می‌پرداختند و با شهدا در بیان امر ولایت همراهی می‌کردند قطعاً اتفاقات مؤثرتری می‌افتاد.

وی گفت: شهادت علامت صدق ادعای پیمان است، افرادی شبیه سیدحسن نصرالله در جامعه کم داریم و ایشان فرمود: شهادت پسرم علامت صداقت و سند مقاومت شد؛ مردم زمانی که صداقت ببینند حرف را باور می‌کنند، پسر سیدحسن نصرالله روشن‌ترین دلیل بر حقانیت مقاومت است، این شهدا چقدر صداقت خود را به رخ دیگران کشیدند و راه خود را به دیگران انتقال دادند و باید از کسانی که در راه مقاومت به شهادت رسیدند همیشه تقدیر کرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مجلس شهدا بی‌تریدد باید مجلس تقدیر از مادران شهید نیز باشد، زیرا مادران در راه خدا فرزندانی غیور و دلاور تربیت و در نهایت به خداوند تقدیم کردند و از همین رو همیشه مورد عنایت مقام معظم رهبری هستند.

از مسئولان چیزی جز صداقت نمی‌خواهیم

وی ادامه داد: از مسئولان چیزی جز صداقت نمی‌خواهیم وقتی یک مسئول شکم سیر دارد و مانند مردم فقیر گرسنگی را تحمل نکرده‌ است، نه تنها صداقت ندارد بلکه هیچ عهد و پیمانی با خدا ندارد، باید صداقت و صبر باشد تا در این نظام خدمت کنند، البته در این زمان، انسان صادق و درستکار کم نیست و اگر کسی صادق نباشد خودش طرد می‌شود و از صحنه کنار می‌رود.

پناهیان با اشاره به مظلومیت شیعیان لبنان در تاریخ و مقاومت امروزه آنان در برابر رژیم غاصب اسرائیل گفت: رمز قدرت‌مندی و عزت‌مندی شیعیان یمن، شام و عراق ایمان به نصرت الهی است که سخت‌ترین ایمان به خداست و اگر ایمان به خدا در دل‌ها نباشد کفر به طاغوت کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: ایمان به نصرت الهی موجب قدرت‌مندی ملت می‌شود، ایمان به نصرت الهی، مسئولان و سیاست‌مداران را ثابت قدم می‌کند؛ بنابراین کسی که مذبوحانه پای میز مذاکره می‌نشیند به نصرت الهی ایمان ندارد زیرا اگر ایمان داشت این مذاکره را نمی‌پذرفت، ایمان به نصرت الهی آدمی را جلو می‌برد.

ایمان نداشتن به نصرت الهی، صفت انسان‌های پست و رذل است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها به مسئولان سیاسی وعده نصرت الهی  دادند اما آنان باور نکردند، گفت: مسئولان و مقامات سیاسی که در مجامع بین‌المللی حاضر می‌شوند و از فریادهای مظلومانه عده‌ای از مردم فرانسه صحبت نمی‌کنند نصرت الهی را باور نکردند و برای سخنان رهبر خود نیز گوش شنوایی ندارند.

وی با تأکید بر اینکه قطعه دوم رمز پیروزی مقاومت در لبنان ایمان به ولایت و پذیرش امامت است، افزود: کسی که ایمان به نصرت الهی ندارد و ایمان خود را از دست می‌دهد از رذل‌ترین و پست‌ترین انسان‌ها و کافرترین کافران است. 

پناهیان در پایان تأکید کرد: حوزه علمیه محل تبیین و روشن‌گری بسیاری از مسائل مربوط به ولایت فقیه و .. است؛ لذا در این راستا باید تلاش، تحقیق و پژوهش خود را بیشتر کند. 

انتهای پیام
captcha