تجلیل از 11 کشور در پنجمین جایزه جهانی اربعین/ نمود عشق باقی در صحنه‌های عاشورا
کد خبر: 3846351
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد:

تجلیل از 11 کشور در پنجمین جایزه جهانی اربعین/ نمود عشق باقی در صحنه‌های عاشورا

گروه بین الملل ــ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی اربعین اظهار کرد: این جایزه در سه بخش عکس، فیلم و سفرنامه برگزار شد که 11 کشور در این رقابت برگزیده شدند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی اربعین امروز، نهم مهرماه، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و گروهی از سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی در این سازمان برگزار و طی آن از برگزیدگان این دور در سه بخش عکس، فیلم و سفرنامه تجلیل شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نخستین سخنران این مراسم بود و با اشاره به این که امام حسین(ع) هر چه داشت در راه عشق به خدا فدا کرد، گفت: خداوند هر چه داشت به امام حسین(ع) بخشید، چون امام حسین(ع) هر چه داشت، در راه خدا فدا کرد. امام حسین عشق به خدا داشت که عشقی باقی است و در تمام صحنه‌های کربلا عشق باقی نمود داشت.

ابوذر ابراهیمی ترکمان افزود: امام حسین(ع) از جان و مال و همه چیز خود گذشت تا آیندگان را از جهالت نجات دهد و امام در روز عاشورا نهایت خیرخواهی را به منصه ظهور رساند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: درباره روایت «حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ» که حداقل در 10 منبع اهل سنت به آن اشاره شده یکی از مسائلی که مطرح می‌شود مسئله «أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً» است که می‌گویند اخبار است یا انشاء که به قرینه بخش اول این روایت، علما می‌گویند اخبار است و انشاء نیست.

ابراهیمی‌ترکمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عشق انسان را از خودبینی به خدابینی هدایت می‌کند، ابراز کرد: دیگربینی یا عشق به اجسام یک‌طرفه است. اما عشق اگر دوطرفه باشد، طرف مقابل یا باقی است یا فانی. عشق باقی عشق به خداوند است چنانچه قرآن می‌فرماید: «تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ».

وی تصریح  کرد: دبیرخانه جایزه جهانی اربعین در این دوره پذیرای شرکت‌کنندگانی از ۱۹ کشور از جمله آذربایجان، افغانستان، اندونزی، ایتالیا، ابران، بحرین، پاکستان، ترکیه، زیمبابوه، سنگاپور، عراق، عمان، غنا، کویت، کنگو، لبنان، میانمار و هند بود که در این دوره ۱۱ کشور آثار منتخب دارند.

یادآور می‌شود جایزه جهانی اربعین به ابتکار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکنون در پنج دوره با رويكرد بين‌المللی و مشاركت نهادهای فعال در حوزه اربعين برگزار شد. اجرای خانم فاطمه عبادی، هنرمند برگزيده برنامه «عصر جديد»، با موضوع «پياده‌روی اربعين»، رونمايی از پوستر ششمين دور جايزه جهانی اربعين و برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب این دوره و ادوار گذشته از برنامه‌های جنبی آیین اختتامیه پنجمین جایزه جهانی اربعین بود.

انتهای پیام
captcha