دستگیری 80 مجرم فضای مجازی در همدان/ صدور گذرنامه موقت برای زائرین اربعین
کد خبر: 3846463
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

دستگیری 80 مجرم فضای مجازی در همدان/ صدور گذرنامه موقت برای زائرین اربعین

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 80 مجرم در حوزه فضای مجازی در استان دستگیر شده است.

دستگیری 80 مجرم فضای مجازی در همدان/ صدور گذرنامه موقت برای زائرین اربعینبه گزارش ایکنا از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده نیروی انتظامی استان همدان، سه شنبه 9 مهر ماه در تشریح برنامه‌های هفته ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعار امسال هفته نیرو انتظامی «پلیس هوشمند، امین مردم» است.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه آغاز هفته ناجا از 11 مهر ماه است، افزود: برای هریک از ایام این هفته، نامی اختصاص یافته است که برنامه‌‌ها متناسب با شعار آن ایام اجرایی می‌شود.
وی با اشاراه به اینکه برنامه‌های متفاوتی برای این هفته پیش بینی شده است، گفت: در این هفته 160 عنوان برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که از این تعداد، 90 برنامه در شهر همدان اجرا خواهد شد.
کامرانی صالح ادامه داد: اولین برنامه هفته ناجا، روز پنج شنبه، 11 مهر ماه همزمان با روز نخست هفته ناجا، غباروبی گلزار شهدا و یادواره 330 شهید نیرو انتظامی در محل حسینیه آرامستان همدان برگزار خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: روز جمعه۱۲ مهرماه همزمان با دومین روز از هفته ناجا، همایش پیاده روی خانوادگی عاشورائیان ساعت 7 صبح در محل میدان عباس آباد همدان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک با نیرو‌های مسلح، ارائه خدمات پزشکی رایگان به مردم، برگزاری نشست‌های تخصصی با دانشگاه و چهره‌های علمی مرتبط با نیرو انتظامی و تجلیل از فرماندهان فعال در اعزام حجاج از جمله برنامه ‌های پیش بینی شده برای این ایام است.
کامرانی صالح ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی پلیس فتا، به صدا درآمدن زنگ مهر در مدارس، برگزاری همایش طلایه داران ترافیک، حضور در مناطق محروم و حاشیه شهر و ارائه خدمات مشاوره ای به مردم و... از دیگر برنامه‌های هفته ناجا است.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره‌ از برنامه‌های مهم نیرو انتظامی در هفته ناجا است، گفت: پرسنل نیرو انتظامی استان در این ایام در محل کلانتری‌ها و معاونت اجتماعی آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای بهتر و بیشتری نسبت به سایر روز‌ها به مردم دارند.
وی اشاره ای به عملکر 6 ماهه نیرو انتظامی استان داشت و ابراز کرد: طی 6 ماهه نخست سال، 530 هزار تماس با 110 برقرار شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 5 درصد رشد داشته است، بیش از 15 هزار تماس نیز با 197 برقرار شده است.
کامرانی صالح از اجرای بیش از هزار طرح عملیاتی در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در 6ماهه نخست سال جاری، بیش از 44 هزار پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل و بیش از 300 نفر در حوزه سرقت دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه آمار جرائم خشن در سطح استان در 6 ماهه نخست سال کاهش یافته است، بیان کرد: از مجموع جرائم رخ داده در استان، 75 درصد آن جرائم خرد است.
وی از سامان دهی بیش از 5 هزار سرایدار، نگهیان و شبگرد در محلات و موسسات استان و انهدام بیش از 41 باند توزیع و پخش مواد مخدر و کشف 3 تن ماده مخدر شامل هروئین و تریاک و... در 6 ماهه نخست سال خبر داد.
کامرانی صالح ابراز کرد: صدور 19 هزار گواهی نامه و 59 هزار خدمات پزشکی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی وابسته به نیرو انتظامی از دیگر اقدامات مجموعه نیرو انتظامی استان همدان در 6 ماهه نخست سال است.
وی با بیان اینکه اقدامات نیرو انتظامی استاندر حوزه فضای مجازی امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، رشد 55 درصدی را نشان می‌دهد گفت: در حوزه فضای مجازی 80 مجرم در ارتباط با برداشت‌های غیر مجاز، مزاحمت‌های اینترنتی و ... در استان دستگیر شده است که در این راستا 92 جلسه آموزشی و تهیه بسته‌های آموزشی برای مردم انجام گرفته است.
این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست سال تردد در راه‌های مواصلاتی برون شهری، رشد 30 درصدی داشته است گفت: تردد درون شهری 10 درصد رشد و برون شهری کاهش 50 درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم از خدمات نیرو انتظامی در 6 ماهه نخست سال رشد بیش از 33 درصدی نسبت به مشابه سال قبل را نشان می‌دهد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 600 نفر از مردم به صورت حضوری به مراکز انتظامی استان مراجعه و بیان مشکلات خود پرداخته اند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون 18 باند در حوزه سرقت درون منزل، مغازه، خودرو و موتور سیکلت منهدم شده است، 200 عملیات نیز در راستای کشف کالا‌های قاچاق در استان انجام گرفته و 2 هزار نفر در این حوزه شناسایی و دستگیر شده اند.
این مقام انتظامی استان ادامه داد: در این مدت 6 ماهه، 100 جلسه آموزشی در حوزه‌ها و در دستگاه‌های مختلف برگزار شده است که قریب به 150 هزار نفر از این دوره‌های آموزشی بهره مند شده‌ اند.
وی ابراز کرد: در 6 ماهه نخست سال، 3 هزار و 500 پرونده در حوزه اختلافات خانوادگی تشکیل شده است که بیش از 84 درصد از این پرونده‌ها به سازش منجر شده است.
کامرانی صالح با اشاره به اینکه یکی دیگر از مأموریت‌های نیرو انتظامی در حوزه امور خدماتی و صدور گذرنامه است، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 42 هزار فقره گذرنامه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد، گذر نامه موقت یک ماهه نیز برای زائرین اربعین در حال صادر است.

انتهای پیام
captcha