تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب با همکاری حوزه و آموزش و پرورش
کد خبر: 3846680
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که علم و تزکیه در کنار هم موجب رسیدن به کمال می‌شود، اظهار کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش موجب تربیت دانش‌آموزان در طراز بیانیه «گام دوم انقلاب» می‌شود.

تربیت دانش‌آموزان در طراز بیانیه «گام دوم انقلاب»؛ در گرو همکاری حوزه و آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز چهارشنبه، دهم مهر در نشست سالانه کمیته همکاری‌‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش لرستان که با حضور حاجیان، رئیس ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، به وجه مشترک حوزه و آموزش و پرورش اشاره و اظهارکرد: وجه مشترک این دو در تعلیم و تزکیه است.

وی با ذکر این مطلب که آموزش و پرورش و حوزه جهت تعلیم و تزکیه قدم بر می‌دارد، بیان کرد: عالم در حوزه و معلم در آموزش و پرورش یک راه و یک مخاطب دارند و رسالت هر دو تربیت و تزکیه نسل جوان است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که در اهمیت همکاری حوزه و آموزش و پرورش آن‌چه مهم است آن است که بدانیم علم عامل پیشرفت است و تزکیه عامل سلامت است، اضافه کرد: در رسیدن به کمال باید علم و تزکیه در کنار هم باشند؛ چراکه در قرآن تعلیم و تزکیه در کنار هم قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری این مطلب که وجه مشترک حوزه و آموزش و پرورش در تعلیم و تزکیه است، اضافه کرد: هدف از همکاری حوزه و آموزش و پرورش تربیت اعتقادی نسل است به‌ویژه که امروز در «گام دوم انقلاب» قدم بر می‌داریم تربیت نسل ایمانی و انقلابی در طراز بیانیه گام دوم انقلاب است‌.

امام جمعه خرم‌آباد هدف دیگر همکاری حوزه و آموزش و پرورش را تقویت انگیزه دینی در دانش‌آموزان برشمرد و گفت: نسل جوان دارای احساسات شور و شعور و نشاط است؛ لذا در این موارد نیاز است عده‌ای انگیزه معنوی را در دانش‌آموزان ایجاد کنند.

این مفسر قرآن‌کریم دیگر هدف همکاری حوزه و آموزش و پرورش را مصونیت‌بخشی نسبت به آسیب‌های اجتماعی دانست و با بیان این‌که امروز آسیب‌های متعددی متوجه دانش‌آموزان است که نمونه آن فضای مجازی است، ادامه داد: شبهات فراوانی در فضای مجازی برای دانش‌آموزان مطرح است که باید نسبت به آن پاسخگو باشیم‌.

وی با ذکر این مطلب که دبیرخانه همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید فعال‌تر شود، گفت: اگر به شبهات پاسخ مناسب داده نشود پیامدهای منفی فراوانی به‌دنبال خواهد داشت.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های حوزه و آموزش و پرورش، ادامه داد: ظرفیت‌های حوزه و آموزش و پرورش توسط دبیرخانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش شناسایی شود، این در حالی‌است که حوزه در زمینه روش‌های آموزشی و روش‌های تهذیب نفس ظرفیت‌های فراوانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که آموزش و پرورش از نیروهای فعال و خلاقی برخوردار است، اضافه کرد: دبیرخانه همکاری حوزه در طول سال کارگاه‌های آموزشی متعددی را برای معاونان پرورشی و ائمه جماعات مدارس برگزار کند.

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که معاونان پرورشی بازوی قوی وحدت حوزه و آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: از فرصت‌‌های فضای مجازی برای مطالب علمی و پاسخگویی به شبهات و انتقال تجربیات استفاده شود و حلقه وصل همکاری حوزه و آموزش و پرورش می‌تواند یک کانال شبکه اجتماعی باشد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha