480 نسخه خطی وقف موزه آستان قدس رضوی شده است
کد خبر: 3846751
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
در شش ماهه نخست سال؛

480 نسخه خطی وقف موزه آستان قدس رضوی شده است

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مرکز مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به آمار نسخه‌های اهدایی توسط واقفان اشاره کرد و گفت: طی 6 ماهه نخست 480 نسخه نیز به صورت اهدایی به این مجموعه اضافه شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ علی سوزنچی، مدیر مرکز مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: این تعداد نسخه خطی از طریق قیمت‌گذاری خریداری شده و به مجموعه نسخ خطی این سازمان افزوده شده است.
سوزنچی این موفقیت را مرهون حمایت‌های تولیت آستان قدس رضوی و رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد استان قدس رضوی دانست و گفت: طی سال 97 در مجموع 270 نسخه خریداری شد که شش ماهه نخست سال جاری نسبت به کل سال گذشته افزایش 5 برابری را در غنی کردن آرشیو نسخ خطی به همراه داشته است.
وی همچنین به آمار نسخه‌های اهدایی توسط واقفان اشاره کرد و گفت: طی 6 ماهه نخست 480 نسخه نیز به صورت اهدایی به این مجموعه اضافه شده است.
مدیر مرکز مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همچنین از رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) به عنوان بزرگترین واقف نسخ خطی به آستان قدس رضوی نام برد.
علی سوزنچی افزود: رهبرمعظم انقلاب(مد ظله العالی) به عنوان بزرگترین واقف نسخ خطی در شش ماهه نخست سال 98، بیش از هزار نسخه نفیس و ارزشمند خطی و چاپ سنگی به آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند که این مجموعه 830 نسخه خطی نفیس، 600 نسخه چاپ سنگی و 50 اثر موزه ای را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: در مجموع بیش از 20 هزار نسخه خطی اهدا شده رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در مرکز نسخ خطی این سازمان وجود دارد.
سوزنچی این استقبال مجموعه‌داران، واقفان و ناظران فرهنگی را از ثمرات و برکات برگزاری برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی توصیف کرد که زمینه معرفی این مجموعه عظیم فرهنگی را برای واقفان فرهنگی فراهم آورده است.

ابراهیم سعیدی 

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha