افتتاح کتابخانه امام رضا(ع) در مرکز امام حسین(ع)/ راه‌اندازی شاخه عربی جامعه المصطفی العالمیه در اهواز
کد خبر: 3846980
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

افتتاح کتابخانه امام رضا(ع) در مرکز امام حسین(ع)/ راه‌اندازی شاخه عربی جامعه المصطفی العالمیه در اهواز

گروه فرهنگی _ آیت‌الله کعبی در مراسم افتتاح کتابخانه امام رضا(ع) در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز که با همکاری آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است، از راه‌اندازی شاخه عربی جامعه المصطفی العالمیه در اهواز هم خبر داد.

راه اندازی شاخه عربی جامعه امصطفی العالمیه

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاح کتابخانه امام رضا(ع) که امروز 11 مهرماه در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه افتتاح کتابخانه فاز سوم طرح این مرکز است، اظهار کرد: پس از افتتاح حوزه در این مرکز به عنوان فاز اول و گشایش حسینیه در فاز دوم اکنون نوبت به بهره برداری از این کتابخانه رسیده و در فاز چهارم به منظور حمایت از اشتغال زایی فعالیت‌های مربوط به کارآفرینی انجام می شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد بستر مساعد براساس آموزه های دینی و اخلاقی باید حرکت‌های زیربنایی مطلوبی انجام شود که یکی از آنها تقویت کتاب و کتابخوانی است.

آیت الله کعبی گفت: در زمان آیت الله رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی دیداری از کتابخانه آستان داشتم و همانجا بود که در زمینه انعقاد تفاهم نامه با ایشان صحبت کردم. پس از آنکه ساخت و ساز و تجهیز کتابخانه با کمک خیران انجام شد ما دیدیم که کتابداری کاری تخصصی است و ما بر آن تسلطی نداریم بنابراین براساس همان تفاهم نامه با آستان قدس رضوی مقرر شد که کار ساخت و ساز و تجهیز با ما باشد و بخش کتابها، کتابداری و اسناد و پشتیبانی و کارهای نرم افزاری بر عهده آستان رضوی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در این کتابخانه قسمت کتب خطی و کتابخانه آنلاین آستان قدس با ظرفیت ۳۰ میلیون کتاب آنلاین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این کتابخانه از ساعت ۷ تا ۱۹ هر روز برای برادران و خواهران برقرار است و علاقمندان می‌تواندد از کتب دینی، علمی و حوزوی استفاده کنند. 

وی از راه اندازی شعبه عربی جامعه المصطفی العالمیه در خوزستان خبر داد و گفت: این شعبه در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز در رشته‌های حقوق جزا و حقوق خصوصی آغاز به کار خواهد کرد که 20 درصد از سهمیه آن به جوانان خوزستانی اختصاص خواهد داشت. 

آیت‌الله کعبی ضمن گرامیداشت یاد آیت الله واعظ طبسی، بیان کرد: ایشان بارگاه رضوی را احیا کرد. با ایشان درباره اینکه زوار کشورهای عربی باید سامان پیدا کنند، صحبت کردم که بعد از آن صحن جمهوری و الغدیر را با برنامه های گسترده در اختیار گذاشتند و مقام معظم رهبری هم بسیار از آن راضی بودند.

انتهای پیام 


انتهای پیام
captcha